8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر

ورزشکاران و هنرمندان در اینستاگرام خود 8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 را گرامی داشتند.

 به گزارش خبرنگار حوزه ورزشکاران در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 8 آذر سال 1376 که به یکی از روزهای ویژه فوتبال ایران تبدیل شده است. روزی که تیم ملی ایران بازی برگشت خود در مرحله پلی آف صعود به جام جهانی 1998 فرانسه مقابل استرالیا را در ورزشگاه شهر ملبورن برگزار کرد، به همین منظور ورزشکاران و هنرمندان ، پست های اینستاگرام خود را به این روز اختصاص دادند و مطالب و عکس های گوناگونی را منتشر کردند.


احمد رضا عابد زاده دروازه بان سابق تیم ملی در اینستاگرام خود نوشت:

"٨ آذر ماندگارترين روز فوتبال ايران"


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر



علی دایی آقای گل جهان در اینستاگرامش نوشت:
"صحنه هایی که در حافظه مردم ایران جاودانه شده و پس از گذشت ١٩ سال باز هم یاد و خاطره آن در ذهن ها تداعی می شود و لبخندی شیرین را بر لب ها می نشاند. يك روز خاص براى مردم ايران  ٨/آذر/١٣٧٦"


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر




مهدی مهدوی کیا هم به مناسبت این روز تاریخی در اینستاگرامش نوشت:
"چه روز خوبى بود شادى همزمان يك ملت"



8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر


 کاربری در اینستاگرامنش نوشت: 
حماسه 8 آذر
سال هفتاد شیش سال جالبی بود برای خیلی ها، خصوصا دودسته فوتبالی ها و سیاسی ها. اصلا سال عجیبی بود، کسایی که نه عرق و علاقه سیاسی داشتن نه فوتبالی، دوست داشتن خودشون قاطی این دوتا بازی کنن! دقیقل مثل کسایی که وسط انقلاب و تظاهرات ها عکس دارن ومستنداتش موجوده ولی میگن ما نفهمیدیم کی انقلاب کرد؟! دقیقا اونایی که قبل و بعدش میگفتن سیاست چیه؟ یا فوتبال بازی مسخره ایه، اون سالها مدعی سیاست فهمی و عاشق فوتبال بودن عجیبا غریبا!
خلاصه هشت آذر بود و کریکت گراند ملبورن و جواد خیابانی و تماشگر دیوانه و سیگار والدیرویرا و بند کفشای ابرام تهامی و لنگای دراز مارک بوسنیچ بعد از گل دوم و هشت دقیقه وقت اضافه مرگ آور ساندرپل...
هردوتیم شاخ بودن خداییش احمدرضا عابدزاده، محمد خاکپور، نعیم سعداوی، افشین پیروانی، مهدی پاشازاده، حمید استیلی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، رضا شاهرودی، خداداد عزیزی، علی دایی، ابراهیم تهامی، علیرضا منصوریان، علی‌اکبر استاد اسدی و والدیر ویرا با ما بودن،
مارک بوسنیچ، کرگ مور، استیو هوروات، آلکس توبین، استن لازاریدیس، رابی اسلاتر، ند زلیچ، اورلیو ویدمار، کرگ فاستر، مارک


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر



کاربری نوشت: 
19 سال گذشته از روزی که ایران به هوا پرید ... باید متولد دهه 50 و60 باشی تا بفهمی چه می گویم . باید باخت 4-3 برابر سعودی در مقدماتی 94 و حذف شدن تیم ملی را به چشم ببینی تا درک ام کنی . دو بار نزدیک بود این عروس را صاحب شویم که باخت ناگهانی به قطر و لشگر نصفه و نیمه رسیده به ژاپن رویا را کابوس کرد... رفتیم تا ته دنیا ... استرالیا ... لازاردیس بوسنیچ  گرک مور ویدمار مارک ویدوکا  کرگ فاستر و هری کیول . و مایی که با نصف قاره جنگیده بودیم تا به آن ها رسیدیم ... در تهران و با صد هزار هوادار زورمان نرسید که نرسید... حالا ملبورن مانده و یک بعدالظهر پاییزی . مردانی که بد سیلی خورده اند .داریم تمام می شویم و حتی کورسویی نمانده ! استرالیا نامش تن مان را می لرزاند . بازی که شروع می شود فقط حملات برق آساست و از چپ و راست و همه طرف و یک قهرمان اینجا می بینم 


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر


کاربر دیگری به مناسبت این روز نوشت:
هشتم آذر همزمان با سالگرد حماسه تاریخی


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر



کاربر دیگری به مناسبت این روز نوشت: 
"هزار سال هم که بگذرد، هشتم آذرماهِ سال هفتاد و شش فراموش‌ شدنی نیست!
نوزدهمین سالگرد نام‌گذاریِ خداداد عزیزی به‌نام « غزال تیزپایِ ایران » توسط جواد خیابانی گرامی‌باد.
روزی که علی دایی بهترین پاسِ گل عمرش را داد، روزی که احمدرضا عابدزاده با دو گُلِ خورده و پاره‌شدن تور دروازه‌اش همچنان می‌خندید و آدامسش را می‌جوید و قوتِ قلب و پدرِ تیم ملی و ملت ایران شده بود، روزی که هری کیول بین دو نیمه به کریم باقری گفت بروید به فکر جام‌جهانی چهار سال دیگر باشید اما کریم در نیمه‌ی دوم، چهارده دقیقه پیش از پایان بازی، دروازه‌ی مارک بوسنیچ را باز کرد و شادمانیش تنها این بود که توپ را وسط زمین بکارد تا زودتر بازی شروع شود. روزی که مارک‌بوسنیچ بعد از گلِ خداداد نمی‌توانست حتا پاهایش را جمع کند. روزی که استیلی اشک ریخت و محمد خاکپور و مهدوی‌کیا در ملبورن دور افتخار زدند. روزی که ابراهیم‌ تهامی وقت کشی کرد، روزی که نعیم سعداوی، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، افشین پیروانی، محمد خاکپور، مهدی پاشازاده، علیرضا منصوریان و .همه سنگ تمام گذاشتند. روزی که به‌قول فرانس پرس زمین برای چند لحظه سبک شده بود چون شصت میلیون ایرانی با هم به هوا پریدند. روزی که آن مرد برزیلی، والدیر ویه‌را، که فقط برای سه بازی در کنار ما بود و بعد از آن در اوج عزت و احترام، ما را ترک کرد، بعد از گُل خداداد، سیگارِ پرت‌شده‌اش را از روی زمین برداشت و از ته دل به آن پُک زد. روزی که ما کودکانِ ایرانی همه با هم ناخن‌های انگشت‌هامان را می‌جویدیم.
روزی که فقط یک دل داشتیم و آن دلِ ملتِ ایران بود. روزی که صدای خیابانی، صدای ماندگاری شد که نمی‌شود او را از حماسه‌ی ملبورن جدا کرد؛
« باز هم خداداد، باز هم روی زمین، این غزال تیزپای فوتبال ایران "
.
باز هم گرامی‌باد.




8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر


کاربری نوشت: 
صرفا جهت خاطره بازی چه زود 19 سال گذشت چه روزی بود 8 آذر 1376

8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر




"19سال پیش در هشتمین روز از آذر ماه سال 1376 در آن روز سرد پاییزی حماسه ای رقم خورد که هرگز اذهان مردم ایران یاد و خاطره اش را از یاد نخواهد برد. حتی برای آنان که فوتبال را دنبال نمی کنند نام هایی چون مارک بوسنیچ، هری کیول، استن لازاریدیس و حتی ساندرو پل نه تنها آشنا که خاطره انگیز است.
هشتم آذر ماه روزی که فوتبالیست های ایرانی در ملبورن مقابل دیدگان بیش از 60 هزار تماشاگر موفق شدند به تساوی دو بر دو برسند و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت جواز حضور در جام جهانی 1998 فرانسه را کسب نند.
شور و شوق زاید الوصف بازیکنان ایران و دور افتخاری که به رهبری عابدزاده لحظات تاریخی و بیادماندنی را در ذهن فوتبال دوستان ایرانی تداعی می کند.
هزاران آفرین بر غیورمردان ایرانی که همیشه ایام مایه افبخار ایران و ایرانی بودند و هستند و خواهند بود"


8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر



طرفدار دیگری نوشت: امروز هشتم آذر ، روز ماندگار تاریخ فوتبال ایران

8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر






8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر



همچنین کاربر و طرفدار فوتبالی نوشت: 
حماسه ملبورن
مدارس ایران دو شیفته بودند، وقتی که احمدرضا عابدزاده یک انگشتی توپی را کنترل کرد و ایرانیان را در سراسر دنیا به امید و اعتماد به نفس دعوت کرد.
«ظهری‌ها» از جلو نظام می‌کردند هنگامی که مهدی پاشازاده از روی خط دروازه احمدرضا توپی را بیرون کشید و صف‌ها به سمت کلاس‌ها روانه شدند.
بی‌رحم‌ترین آدم‌های روی زمین معلمانی بودند که کلاس‌های درس را تعطیل نکردند. چه آموزش و پرورشی بالاتر از همدلی و خواست یک ملت برای پیروزی و موفقیت و صعود و البته مهربان‌ترین معلم‌های دنیا همان اساتیدی بودند که با شنیدن صدای رادیوها در زیر نیمکت‌های مدرسه تسلیم شدند و فرمان تعطیلی صادر کردند، بدون بخشنامه و مجوز! بازارها راکد شدند و هیچ کاسبی از ضرر آن روزش ننالید. هر دکانی که تلویزیون داشت پر از جمعیت بود و مغازه‌داران کسی را غریبه نمی‌دانستند.
«دنیای ورزش» و «کیهان ورزشی» شنبه‌ها منتشر می‌شدند و در کنار ابرار ورزشی رسانه‌های مکتوب و مطمئن زمانه خود بودند اما آن روز زردترین هفته‌نامه‌های وقت هم روی دکه‌های مطبوعاتی نایاب شدند.
شبکه ۳ هنوز در بیشتر جاها قابل رویت نبود و شبکه ۲ وظیفه پخش مستقیم مسابقه ملبورن را بر عهده داشت. دنیا منتظر بود که آخرین تیم راه‌یافته به جام جهانی فرانسه را بشناسد.... به نشانه تولد ۱۹ سالگي اين شادي بزرگ، امروز  هشتم آذر ۹۵ گرامی باد به پاس مردمي كه شادي‌هاي اين‌چنيني كمترين حق آن‌ها از دنياست، اما براي جست‌وجوي آن بايد تا خاطرات دور و درازشان سفر كنن

8 آذر سالروز صعود تیم ملی به جام جهانی 98 + تصاویر


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار