سوگواره هنرهای تجسمی برج میلاد فردا به پایان می رسد

سوگواره هنرهای تجسمی برج میلاد تهران با تقدیر از هنرمندان این بخش فردا به پایان می رسد.

حامد رهنما، مدیر فرهنگی و ارتباطات برج میلاد در گفتگو با خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از برگزاری نمایشگاه «سرخ، سیاه  به رنگ عشق» گفت: هنر همیشه به معرفی عاشورا کمک کرده است؛ هدف از این سوگواره ثبت جلوه های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است، برگزاری این نمایشگاه از این آیین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کننده است.

وی افزود: نمایشگاه «سرخ، سیاه به رنگ عشق» سومین دوره است که با حضور یک هزار و 497 نفر در این دوره از سوگواره برگزار می شود که بیشترین شرکت کنندگان آن از استان های تهران، خراسان، اصفهان، شیراز است.

رهنما در خصوص جزئیات اختتامیه بیان کرد: در اختتامیه این نمایشگاه از میان آثار ارسالی، 150 اثر در بخش های مختلف شامل عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی به منظور برپایی سومین نمایشگاه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق انتخاب شد که هم آواز نمایش این آثار است.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان این نمایشگاه از مهرماه سال جاری در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی داده شده است؛ همچنین مراسم اعلام برگزیدگان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

رهنما در پایان گفت: اهدای جوایز توسط هیات داوران که از اساتید بنام هستند و مقامات شهرداری و زیبا سازی شهر تهران سه شنبه 9 آذر ماه سال جاری ساعت 18 در نگارخانه برج میلاد انجام خواهد شد و نمایشگاه آثار راه یافته به این دوره از سوگواره تا 17 آذر ماه میزبان علاقه مندان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار