تاکید بر ضرورت نقش آفرینی رسانه ها در حوزه وقف

رسانه ها باید با معرفی شیوه های نوین وقف ، موجب استفاده بهینه از این ظرفیت مهم اسلامی در جامعه شوند .

تاکید بر ضرورت نقش آفرینی رسانه ها در حوزه وقفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب در همایش وقف و رسانه گفت : رسانه ها با کمک مردم و مسئولان می توانند از ظرفیت بزرگی که وقف دارد بهترین بهره را برای کشور به ارمغان بیاورند .
حجت الاسلام  مصائبی افزود :  مشاوران اداره کل اوقاف و امور خیریه  نیازهای روز و وشیوه های نوین وقف را به واقفان معرفی می کنند تا به بهترین شکل  اموال  خود را وقف کنند.
وی با اشاره به آشنا نبودن بسیاری از افراد با وقف و آثار مثبت آن در مسائل فرهنگی عمرانی آبادانی و اقتصادی کشور خاطرنشان کرد :  این سنت حسنه  مسئله ای دینی ، اعتقادی و اجتماعی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآور شد: دستگاه های نظارتی باید به دقت هزینه کرد و درآمدهای حاصل از وقف را بررسی می کنند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز  در این نشست وقف را سنت حسنه ماندگار دانست و گفت : در صورتی که رسانه ها جایگاه ، و برکات وقف  را  در میان مردم تبیین کنند مردم به وقف سوق پیدا خواهند کرد.
سید محسن  لطیفی افزود : رسانه ها در کنار مسئولان اوقاف سهم بسزایی در افزایش میزان موفوفات در جامعه دارند.
وی از مطبوعات و رسانه ها خواست در طول سال با معرفی واقفان برجسته  و نوشتن مقالات مختلف در کنار رسانه ملی ، مردم  را به آثار و برکات وقف بیش از پیش آگاه کنند .
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ایجاد فرهنگ سازی  وقف را در خانواده ها - هرچند هم میزان مادی آن کم باشد - بسیار مهم ارزیابی کرد .
معاون خبر صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه مستند هاو گزارش های خبری که در حوزه خبر تهیه می شود تاثیر بسیاری در جامعه دارد  گفت:خبر صدا و سیمای استان  آمادگی دارد  آثار  و برکات موقوفات انجام شده قبلی،و وقف های برجسته جدید را پوشش خبری دهد.
مهدی صادقی موحد افزود:باید برنامه ای تدوین شود تا در طول سال موضوعات مربوط به وقف انعکاس یابد.
احمدی معاون صدا هم از ساخت مستندهای رادیویی در مورد دال و ذال و سید حمزه خبر داد و افزود:قصد داریم در آینده مستند تمامی امام زاده ها ساخته شود.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.