رویکرد جدید و مثبت مصر در قبال غزه

یک مقام مسئول در وزارت خارجه مصر گفت که کشورش رویکرد جدید و مثبتی در تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با نوار غزه در پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک مسئول وزارت خارجه مصر از سفر قریب الوقوع هیئت امنیتی و سیاسی این کشور به نوار غزه به منظور اطلاع از وضعیت این منطقه و انجام رایزنی‌های مهم با گروه‌های ملی فلسطین خبر داد.

این مسئول وزارت خارجه مصر تصریح کرد که قاهره رویکرد جدید و مثبتی در تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با نوار غزه در پیش گرفته است و اقدامات عملی در این زمینه را هم آغاز کرده است.

وی افزود مصر در اولین گام از هیئت‌های فلسطینی؛ از جمله بازرگانان،‌ علما، شخصیت‌های اقتصادی و رسانه ای برای سفر به این کشور دعوت کرده است تا با برگزاری دیدارها و نشست‌های رایزنی مهم و جدی، زمینه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان غزه و قاهره فراهم شود.

این مسئول مصری تاکید کرد که گام دوم برگزاری نشست‌های سیاسی با احزاب و گروه‌های فلسطینی در قاهره به منظور رایزنی درباره پرونده آشتی ملی و به جریان انداختن مجدد آن است و هیئت جهاد اسلامی که اخیرا به قاهره سفر کرده بود،‌ در دیدار با مسئولان مصری این مساله را مورد بررسی قرار داد و به زودی اقدامات جدی و غافلگیر کننده‌ای در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار