ترامپ خواهان تحقیق دیگر کشورها درباره کلینتون

رئیس جمهور‌ منتخب آمریکا احتمالا از دیگر کشورها می‌خواهد درباره پرونده هیلاری کلینتون، تحقیق کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ بنا بر گزارش‌ها، ترامپ شاید از دیگر کشورها بخواهد درباره پرونده هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات، تحقیق کنند.

دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری وعده داده بود برای رسیدگی به پروندۀ ایمیل‌های کلینتون و مبالغ هنگفتی که در دورۀ تصدی وی بر وزارت خارجه برای بنیاد کلینتون واریز شده بود، دادستان ویژه‌ای را منصوب کند.

با وجود این، ترامپ هفتۀ گذشته اعلام کرد کلینتون را بر سر این مسائل تحت پیگرد قرار نخواهد داد.

با این حال، روزنامۀ نیویورک پست گزارش داد رئیس‌جمهور منتخب امریکا به دنبال آن است تا سفرای ایالات متحده در سایر کشورها را ترغیب کند تا دولت‌های خارجی دربارۀ منابع مالی بنیاد کلینتون تحقیق کنند.

این روزنامه روز یکشنبه به نقل از منبعی که گفته می‌شود از نزدیکان ترامپ است، نوشت: «هائیتی و کلمبیا پست‌های دیپلماتیک مهمی خواهند بود، چرا که بخش زیادی از این پول در آنجا هزینه شده است.»

در این گزارش آمده است براساس ایمیل‌های افشا‌شدۀ کلینتون، وزارت امور خارجۀ آمریکا بعد از زلزلۀ سال 2010 در هائیتی کمک‌هایی را به ارزش 10 میلیارد دلار توزیع می‌کرد، اما برخی از افراد مرتبط با بنیاد کلینتون برای دریافت این کمک‌های مالی در اولویت قرار داشتند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، بنیاد کلینتون را در سال 1997 تأسیس کرده است؛ این بنیاد به دلیل دریافت منابع مالی خارجی در ازای اعمال نفوذ در سیاست‌های این کشور از جانب دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات هدف انتقادهای شدید قرار گرفته است.

بنا بر ایمیل‌های افشاشدۀ برخی از معتمدان کلینتون، به نظر می‌رسد در دورۀ تصدی هیلاری کلینتون بر وزارت خارجۀ امریکا رابطه‌هایی میان بنیاد کلینتون و وزارت خارجه وجود داشته است.

بیش از دو هزار ایمیل از طریق ایمیل شخصی کلینتون بین سال‌‏های 2009 تا 2013 که وی سمت وزارت امور خارجۀ امریکا را به عهده داشت، ارسال و دریافت شده است که شماری از این ایمیل‌ها محرمانه و طبقه بندی شده بوده است.

براساس قوانین امریکا استفاده از سرورهای غیر دولتی و ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات دولتی غیرقانونی است.

ترامپ همچنین استفادۀ هیلاری کلینتون از سرورهای شخصی و تصمیم او برای حذف 33 هزار ایمیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار