بیرجند؛

اختصاص 15 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به صنعت برق

15 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی امسال با استفاده از ظرفیت قانونی به صنعت برق کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛مدیرکل دفتر تأمین منابع مالی شرکت توانیر در حاشیه برگزاری دومین دوره ممیزی صنعت برق در شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این میزان منابع مالی به منظور پرداخت و تسویه بدهی صنعت برق به نیروگاه های بخش خصوصی اختصاص یافت.
مسعود خانی افزود: در نتیجه آن امکان استفاده از منابع موجود به منظور تخصیص اعتبار بیشتر به شرکت های توزیع برق فراهم شد.
وی گفت: صنعت برق با توجه به تحمیل فشارهای نقدینگی ناشی از عدم تطبیق قیمت فروش با قیمت تمام شده برق و از سوی دیگر نیاز به سرمایه گذاری مداوم با کمبود منابع مالی مواجه است.
مدیرکل دفتر تأمین منابع مالی شرکت توانیر افزود: رویکرد وزارت نیرو و هیئت مدیره شرکت توانیر گام نهادن به سمت تجهیز منابع از روش های مختلف و استفاده از ظرفیت های قانونی برای تنوع بخشی به منابع مالی است.
خانی گفت: در نظر است برای تأمین منابع مالی صنعت برق علاوه بر منابع سنتی که با اتکا به درآمد فروش برق و انشعاب حاصل می شود از سایر منابع مالی نیز در زمینه توسعه و ارتقای صنعت برق استفاده شود.
وی افزود: تأمین منابع مالی طرح های کاهش تلفات از طریق اختصاص منابع ناشی از صرفه جویی سوخت یکی از راهکارهایی است که در این خصوص پیگیری می شود و در این ارتباط أخذ مصوبه شورای اقتصاد با مشارکت هماهنگی توزیع در حال انجام است.

مدیرکل دفتر تأمین منابع مالی شرکت توانیر اظهار کرد: دفتر تأمین منابع مالی شرکت توانیر در تجدید ساختار شرکت توانیر برای تمرکز بیشتر بر راهکارهای نوین تأمین مالی ایجاد شده است.
خانی گفت: تجهیز منابع از طریق فایناس خارجی و اختصاص اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه، استفاده از ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید که منجر به استفاده از منابع ناشی از صرفه جویی سوخت در پروژه هایی از قبیل کاهش تلفات و بهینه سازی مصرف سوخت می شود به این دفتر محول شده است.
وی استفاده از منابع بخش خصوصی به ویژه توسعه مشارکت سرمایه گذاران خارجی در صنعت برق را از دیگر وظایف و اقدامات این دفتر ذکر کرد.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.