شیراز؛

همکاری آموزشی آتش نشانی شیراز و وزارت حوادث غیر مترقبه بلاروس

دوره آموزشی سازمان آتش نشانی شیراز با همکاری وزارت حوادث غیر مترقبه بلاروس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شایق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: دوره آموزش همکاری آموزشی آتش نشانی شیراز و وزارت حوادث غیر مترقبه بلاروستخصصی فرماندهان ارشد آتش نشانان کشور با حضور اساتید برجسته جمهوری بلاروس، برگزار می شود.
وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به منظور کسب آخرین روش ها و دوره های آموزشی جهان، با انعقاد تفاهم نامه ای، نخستین فصل مشترک آموزشی برای آتش نشانان شیرازی، توسط اساتید بلاروس را طی یک هفته برگزار می کند.
آتش پاد دوم محمد مهدی شایق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این خصوص بیان کرد: اطلاع از آخرین روش های آموزشی در سطح جهان و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با مراکز معتبر تعلیم و تربیت آتش نشانان، این شرایط را برای کلان شهر شیراز فراهم می کند تا با تعلیم های تخصصی آتش نشانان شیرازی در هنگام بروز حوادث، بهترین عملکرد را در کوتاهترین زمان از خود نشان دهند.
وی افزود: حضور استادان با تجربه جمهوری بلاروس در شهر شیراز باعث پیشرفت سازمان آتش نشانی در بحث مدیریت عملیات می شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: سعی ما بر این است تا همزمان که بهترین و بروز ترین تجهیزات را خریداری می کنیم آموزش های مورد نیاز پرسنل عملیات را براساس نیاز روز شهر، تعیین و با استفاده از مراکز معتبر به مرحله اجرا گذاریم .
شایق در خصوص برخی از سرفصل های این دوره آموزشی گفت: این دوره تخصصی شامل مدیریت صحنه عملیات و تکنیکهای انجام عملیات، فرماندهی تیم عملیاتی و کارگروهی، مدیریت عملیات در ساختمانهای بلند مرتبه، ارزیابی ریسک خطر، مدیریت ادوات و تجهیزات عملیاتی، اصول فرماندهی حوادث و ایستگاه، شناخت و مدیریت حریق اماکن خاص شامل مترو ، فرودگاه و پالایشگاه است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار