455 حمله ائتلاف بین‌المللی به لیبی در طی 4 ماه

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی در 4 ماه گذشته، 455 بار به مواضع داعش در شهر سرت در لیبی حمله کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا "افریکام" اعلام کرد: جنگنده های آمریکایی در طی 4 ماه، 455 حمله هوایی بر فراز مواضع گروه تروریستی داعش در شهر سرت لیبی داشته‌اند.

این مرکز فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنا به درخواست دولت وفاق ملی لیبی، حملات دقیقی علیه داعش در شهر سرت صورت گرفته است.

به استناد این بیانیه، تعداد حملات هوایی که علیه این گروه تروریستی در چارچوب عملیات "برق اودیسا" صورت گرفته است، از اول ماه اوت (مرداد-شهریور) تاکنون به 455 مورد می‌رسد.

در این بیانیه آمده است، این اقدامات و حتی اقداماتی که در گذشته صورت گرفته است به محروم کردن داعش از دستیابی به پناهگاهی امن در لیبی و تلاش برای حمله به آمریکا و همپیمانانش منجر شده است.

نیروهای بنیان استوار، که وابسته به دولت وفاق ملی هستند، از حدود هفت ماه گذشته، عملیات گسترده خود را برای بازپس‌گیری شهر سرت آغاز کرده اند و هم اکنون تروریست‌های داعش را با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی، در محله کوچکی در منطقه دریایی جیزه به شدت در تنگنا قرار داده‌اند. 

بر اساس اظهارات نیروهای دولت وفاق ملی، آزادسازی کامل شهر سرت بسیار نزدیک است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار