امیر موسوی در جمع خبرنگاران:

وابستگی به خارج، به برکت روحیه خوداتکایی از بین رفته است

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به برکت روحیه خوداتکایی، وابستگی به خارج از بین رفته است.

وابستگی به خارج، به برکت روحیه خوداتکایی از بین رفته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد نیروهای مسلح، در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای نداجا و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که امروز رونمایی شد، بخش عمده‌ای از کارهای تحقیقاتی جهت افزایش ارتقای توان آموزشی بود که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با توان رزمی ارتباط دارد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در گذشته، بیشتر تجهیزاتی که در کشور بود، از خارج تأمین می‌شد اما امروزه و به برکت روحیه خوداتکایی در تمام کشور و نیروهای مسلح به خصوص نیروی دریایی، این وابستگی از بین رفته است.

وی درباره عوامل افزایش توان نیروی دریایی بیان داشت: یکی از دلایل افزایش توان نیروی دریایی، ارتباط بسیار خوب این نیرو با مجامع دانشگاهی، تحقیقاتی است و در کنار آن نیز حضور دانشمندان و افراد نخبه‌ای که هم دوران دفاع مقدس را پشت سر نهادند و هم تهدیدات را به خوبی می‌شناسند است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی دریایی ارتش توانایی‌های لازم برای درگیری‌های احتمالی را می‌شناسد و به صورت مداوم بر روی ارتقای این توانایی‌ها کار می‌کند که نمونه آن، همین رونمایی از دستاوردها است اما انجام کارهای زیاد دیگری نیز در دستور کار است که در آینده خبرهای آن اعلام خواهد شد.

امیر موسوی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: توانایی نیروی دریایی در مقابله با تهدیدات، توانایی در مصونیت‌بخشی به خود و توانایی ارتقای نیروی انسانی که در مجموعه نیروی دریایی وجود دارد می‌تواند باعث شود تا نیروی دریایی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم که این، همان فرموده فرمانده معظم کل قوا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار