کوچکترین و بزرگترین کتاب‌های جهان + تصاویر

کتاب‌ها دنیای جالبی دارند و زمانی بیشتر از همیشه به چشم می‌آیند که از لحاظ محتوایی و بصری رکوردشکنی کرده باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیای جالب کتاب‌ها همواره برای ما شگفت‌انگیز بوده و حرف‌های تازه‌ای را برای گفتن دارد اما در این میان آنچه باعث می‌شود که یک کتاب بیش از پیش به چشم بیاید رکوردشکنی آن از لحاظ محتوایی و یا بصری است.

کتابی به بزرگی زمین فوتبال
بنابر آنچه در کتاب گینس آمده بزرگترین کتاب جهان اثری با عنوان «بوتان:ادیسه تصویری در گذار از میان آخرین پادشاهی در هیمالیا» نوشته میشائل هاولی بوده که ابعادی به مثابه 1/52متر در 2/13متر دارد و وزن آن نیز 60/5 کیلوگرم است.

پنج شنبه///کوچکترین و بزرگترین کتاب‌های جهان را بشناسید

این کتاب با موضوع کشور بوتان به نگارش درآمده و دربرگیرنده نقشه‌ها و عکس‌هایی از مناظر ،معماری و تصاویر اشخاص در بوتان است.

کتاب 112 صفحه‌ای «بوتان:ادیسه تصویری در گذار از میان آخرین پادشاهی در هیمالیا» هم‌اکنون در ماساچوست نگهداری می‌شود و برای چاپ آن به کاغذی به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و 3/7لیتر جوهر نیاز هست.

کتابی به اندازه عرض موی انسان

در اینجا به سراغ کوچکترین کتابی می‌رویم که در کتاب گینس ثبت شده است.این کتاب با عنوان «تد کوچولو از شهر شلغم» به قلم مالکوم داگلاس چاپلین به ادبیات جهان معرفی شده و در اندازه عرض موی انسان به چاپ رسیده است.

این کتاب با استفاده از سیلیکون بلوری خالص و در اندازه‌های دقیق 70در100میکرومتر چاپ و منتشر شده است.

پنج شنبه///کوچکترین و بزرگترین کتاب‌های جهان را بشناسید

هزینه چاپ و انتشار کتاب «تد کوچولو از شهر شلغم» 15هزار دلار بوده است.

البته در نظر اکثر مردم جهان اندازه ظاهری کتاب اهمیت چندانی ندارد و میزان اهمیت آن بستگی به چیستی محتوایش دارد یعنی یک کتاب بدون محتوا نیز می‌تواند عنوان بزرگترین کتاب جهان را به خود اختصاص دهد اما در اصل ارزش چندانی ندارد و بالعکس پر محتواتترین کتاب می‌تواند به عنوان کوچکترین کتاب جهان ثبت شود اما به راستی ارزش بالایی دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.