اصفهان؛

جنس فروخته شده معیوب باید از مشتری پَس گرفته شود

اگر فروشنده‌ای جنس خرابی را به مصرف‌کننده فروخته باشد باید با همان شرایطی که کالا را واگذار کرده پس بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  امروز در اولین نشست خبری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان در اکثر موارد پیشرو بوده، این کمیسیون‌ها نیز برای اولین بار در کشور در استان اصفهان تشکیل می‌شود.

اسرافیل احمدیه افزود: با توجه به ماده 19 حمایت از مصرف‌کنندگان باید این انجمن‌ها را در شهرستان‌ها و در سطح استان‌ها تشکیل دهیم که این کار در استان اصفهان انجام، کمیسیون‌های آن تشکیل و در حال حاضر رئیس این انجمن ابراهیم جلیلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: هرکدام از کمیسیون‌ها با توجه به حوزه وظایف خود، اقداماتی دارند که کمیسیون‌های آموزش، خودرو و تجارت از جمله آن هستند.

وی در رابطه با پس گرفتن جنس‌های فروخته شده فروشندگان، تأکید کرد: در بسیاری از فروشگاه‌های سطح استان و شهر دیده می‌شود که در گوشه‌ای از محل کسب‌وکار خود نوشته‌اند که جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، اما آمیزه‌های دینی ماهم می‌گویند که این کار صحیح نیست و جنس خراب باید پس گرفته شود.

احمدیه با بیان اینکه حتی اگر فروشنده‌ای جنس خرابی را به مصرف‌کننده فروخته باشد باید با همان شرایطی که کالا را واگذار کرده پس بگیرد، ادامه داد: در معاملات، طرف مقابل که خریدار باشد و معامله را انجام می‌دهد باید هزینه‌ای را برای گارانتی محصولی که می‌خواهد خریداری کند را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تا حد زیادی این شرایط را فراهم کردند که اگر در محصولات مشکلی به وجود آید، محصول بازگردانده و تعمیر شوند، عنوان کرد: اگر محصولی برند می‌شود، به خاطر این است که آن محصول با کیفیت بوده و بعد از تولید محصول پشتیبانی‌هایی را نیز برای خریداران به همراه خود داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در رابطه با مشکل داشتن برخی از دستگاه‌ها با یکدیگر در رابطه با حمایت از مصرف‌کنندگان ادامه داد: قطعاً دستگاه‌های موازی هرکدام وظایفی را دارند، شورای رقابت در همه مباحث نمی‌تواند دخالت داشته بشد و صرفاً در بخش انحصاری اجازه وارد شدن دارد.

وی اظهار کرد: انجمن‌های تشکل‌هایی مردمی، به صورت خودجوش و خصوصی هستند اما در قالب وظایفی می‌تواند به دستگاه‌ها کمک کند.

احمدیه خاطرنشان کرد: همه مواردی که از بطن جامعه دیده می‌شوند و می‌توانند برای اقتصاد مفید باشند در شاخه اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرند و با توجه به این موضوع کالاهایی که در خود کشور تولید می‌شوند در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه داشتن به اقتصاد مقاومتی است.

وی باید از کالاهای ایرانی حمایت کاملی داشته باشیم که در حال حاضر در کشور این موضوع جدی گرفته نمی‌شود، ابراز کرد: باید سطح کیفیت را در کالاهای ایرانی به بالا ببریم و خودمان را به درجه بالایی از نظر سطح کیفیت در کالاها برسانیم چراکه اگر این اقدام صورت پذیرد دیگر برای برطرف کردن نیازهایمان به کالاهای خارجی نیاز نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در رابطه با وجود داشتن خرابی در کالاهای ایرانی اظهار کرد: 99 درصد از 100 درصد تولیدات در کشور ما خراب نیستند، قطعاً در بخش‌های تولیدی ایراد داریم اما نباید ایراد کوچک در برخی از کالاها را در مقابل هزاران نقطه مثبت در دیگر کالاها قرار دهیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.