یزد؛

بیمه در برابر تهاجم ها

در صورتی که فرزندان ما با تربیت دینی بزرگ شوند، در برابر تهاجم ها بیمه می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه یزد در دیدار با مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی، با اشاره به این که فعالیت در عرصه‌های قرآنی ضروری است، گفت: اگر تمام ارگان ها به مسائل فرهنگی مرتبط با کارکنان، همسران و فرزندان آنها توجه کنند، بسیار ارزشمند است.

آیت الله ناصری افزود: آسیب اصلی جامعه ما در این بخش ها است و اگر تمام ارگانها در این موضوع ها جدی باشند، ما می توانیم تا حد بسیار خوبی موفق باشیم و با تهدیدها مقابله کنیم.

وی گفت: با توجه به این که افراد شاغل کمتر می توانند به مسائل تربیتی خانواده خود توجه داشته باشند، ارگان ها باید بیشتر به این مسائل حساسیت نشان دهند.

وی به خانواده هایی که زن و شوهر هر دو شاغل هستند اشاره کرد و افزود: در چنین خانواده هایی ارتباط بین والدین و فرزندان و حتی زوجین کم تر از دیگر خانواده ها است و طبیعی است که مسائل عاطفی، احساسی و تربیتی هم رنگ و بوی کمتری پیدا می کند.

امام جمعه یزد به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن دام های بسیاری در زمینه‌های ضد فرهنگی برای مردم ایران به ویژه در بین نوجوانان و جوانان پهن کرده‌ است.

آیت الله ناصری افزود: امروزه متاسفانه تهاجم دشمن  از طریق موبایل ها و در دستان تمام افراد جامعه وارد شده و فرزندان با انواع تهاجم ها روبرو هستند.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار برای مقابله با این تهاجم ها و دام هایی که دشمنان برای نوجوانان و جوانان و حتی دیگر افراد جامعه پهن کرده اند، برگزاری برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به این که رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دینی دارند، افزود: کار رسانه ها بسیار ارزشمند است ولی حتما لازم است که فعالیت های فرهنگی و دینی توسط ادارات هم برگزار شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که فرزندان ما ایده ها و اخلاق اسلامی را به خوبی یاد بگیرند و با تربیت دینی بزرگ شوند، در برابر تهاجم ها هم بیمه می شوند.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی در این دیدار گفت: مجموعه وزارت نیرو، علاوه بر فعالیت ذاتی که تامین آب و برق مطمئن برای مردم است، نسبت به سایر وزارتخانه ها در عرصه های فرهنگی و تبلیغات هم خدمات بسیار خوبی ارائه کرده است.

یزدان پرست افزود: وزارت نیرو در ارزیابی سازمان ها از جمله ستاد اقامه نماز، مجموعه امر به معروف، ستاد غدیر، ستاد صیانت و دیگر ستادها، الحمدالله همیشه در رتبه های برتر قرار دارد.

وی گفت: در بحث های فرهنگی، همه ساله تمام برنامه های فرهنگی وزارت نیرو که در کل کشور برگزار می شود  به روز رسانی می شود.

وی با اشاره به این که برنامه های وزارت نیرو در تمام حوزه های فرهنگی و دینی انجام می شود، افزود: از جمله مباحثی که در وزارت نیرو به صورت جدی مد نظر قرار می گیرد، مباحث قرآنی است که هم برای همکاران و هم برای فرزندان و همسرانشان انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، این مسابقات یک سال برای فرزندان و یک سال برای کارمندان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 10 دوره ویژه کارکنان و 13 دوره ویژه فرزندان انجام شده و امسال یازدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان وزارت نیرو انجام می شود و الحمدالله هر سال در این مسابقات حدود 5 تا 6 هزار نفر شرکت می کنند.

یزدان پرست در ارتباط با رشته های این دوره از مسابقات گفت: قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم، زبان آموزی، تحقیق موضوعی رشته های این دوره از مسابقات است که در سه مرحله شرکتی، استانی و کشوری برگزار می شود.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی افزود: حدود 350 تا 400 نفر از منتخبان مسابقات شرکتی و استانی به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و در این مرحله به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی در پایان با اشاره به این که این دوره از مسابقات چهارشنبه 17 آذر شروع و تا جمعه 19 آذر به پایان می رسد، گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات صبح روز جمعه برگزار می شود.

انتهای پیام/ پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.