20درصد تخلفات ترافيك در كشور های در حال توسعه مربوط به افراد زير 15 سال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسين فرح بخش ریيس مركز بهداشت شهدای والفجر در نشست آموزشی پيشگيری از سوانح و حوادث حمل ونقل و ترافيك با حضور مراقبان سلامت جديد این مرکز، افزود: همه سازمان ها و ارگان ها در آموزش و فرهنگسازی ترافيك ايمن و پيشگيری از سوانح و حوادث حمل و نقل سهيم هستند و لازم است در این راستا، از اهمیت پرداختن به نوجوانان دانش آموز و انتقال آموزش های لازم به آنان غافل نشویم.
او ادامه داد: طرح همياران پليس الگوی مناسبی است كه با رعايت ادب، ضمن هشدار به رانندگان و خانواده هايشان، آنان را به رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی دعوت می كند.
سرهنگ حسين الهي نژاد مسوول آموزش فرهنگ ترافيك و حمل و نقل پليس راهور شيراز بیان کرد: با توجه به شرايط خاص نوجوانان دانش آموز مانند كوتاهی قد، ميدان ديد ضعيف و تشخيص ندادن موقعيت خطر نسبت به بزرگسالان، آموزش عبور و مرور ايمن در مدارس بسيار اهميت دارد.
ندا خورشيديان كارشناس بهداشت روان گفت :بالا بودن حوادث رانندگی در جاده های كشور، علاوه بر تاثير ناهنجار و غيرقابل جبرانی كه به اقتصاد كشور وارد می كند، سبب بروز مشكلات روحی و روانی زياد می شود و چهره خشن و ناامنی از رانندگی در جاده های ايران در ذهن جهانيان ايجاد می کند.
خورشيديان تصریح كرد: بسياري از دانش آموزان و خانواده ها به علت از دست دادن نان آور خود به دليل حوادث رانندگی، در ورطه فقرو فلاكت فرو می روند يا تعدادی ديگر مجبور می شوند بار نگهداری از افراد ناتوان شده در اثر حوادث رانندگی را بر دوش بكشند، بنابراين خسارت های معنوی و زمينه های از دست رفته ای را برای دانش آموزان به دنبال دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار