نتایج اجلاس جهانی توکیو برای سوارکاری ایران

دبیر فدراسیون سوارکاری در خصوص دستاوردهای سوارکاری ایران در اجلاس جهانی توکیو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد کاظمیان دبیر کل فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با رادیو ورزش در ارتباط با اجلاس جهانی توکیو، گفت: اجلاس جهانی هر ساله با حضور فدراسیون های کشورهای مختلف برگزار می شود. یکی از نکات مهم، حضور فعال در این اجلاس ها و اینکه بتوان بهره برداری مفیدی را برای کشور و رشته ورزشی حوزه فعالیت خود انجام داد؛ با برنامه هایی که از قبل چیده شده بود و رایزنی هایی که انجام دادیم، توانستیم نظر دوستان را جلب کنیم و ایران برای اولین بار در اجلاس جهانی به عنوان یک کشور مطرح در این رشته ورزشی شناخته و به عنوان برگزار کننده مسابقات انتخابی جام جهانی پذیرفته شد. ما از معدود کشورهایی بوده ایم که در آی تی با فدراسیون جهانی همکاری خوبی کردیم و توانستیم پیشتاز باشیم.

 کاظمیان اضافه کرد: از دیگر اتفاقات خوب این بود که در برخی رشته ها مثل اسب دوانی توانستیم با کشورهایی مثل آذربایجان و هنگ کنگ مذاکراتی داشته باشیم تا چابکسواران خوبمان را به این کشورها اعزام کنیم؛ همچنین برای استقامت توانستیم با کشورهایی مثل قطر مذاکره کنیم تا اسب سوارانمان در این کشور هم آموزش ببینند و هم بتوانند در آنجا کار کنند.  

وی، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه به عنوان برگزار کننده مسابقات انتخابی جهانی پذیرفته شدیم، آیا از لحاظ قرنطینه کردن اسب ها مشکلی نداریم، بیان کرد: ما برای این مسئله یک راهکار پیدا کرده ایم و آن راهکار به این صورت است که اسبها از یک محیط پاک به یک محیط پاک دیگر منتقل می کنیم؛ به طور مثال اسب ها را از یک منطقه پاک تهران که مورد آزمایش قرار گرفته به یک کشور پاک اعزام می کنیم؛ البته این اعزام بالعکس هم اتفاق خواهد افتاد.
 
دبیر کل فدراسیون سوارکاری، تصریح کرد: تنها برگزار کردن مسابقات کافی نیست؛ ما از این مسابقات امتیاز می گیریم. با عنایت به اینکه ایران بیشترین تعداد شرکت کنندگان را در این مسابقات دارد، می توانیم بیشترین امتیاز را کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار