اجرای کمیسیون تغییرات اقلیمی با هدف کاهش تخریب محیط زیست

رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: کمیسیون تغییرات اقلیمی با هدف کاهش اثرات تخریبی محیط زیست اجرایی می شود.

علی‌محمد لطفی رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری و کمیسیون تغییر اقلیم و بهداشت عمومی لنست در راستای کاهش تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییرات اقلیمی بر سلامت امضا شد.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه که بین دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و نیک وات، مدیر اجرایی کمیسیون لنست (Lancet Commission) به امضا رسید در زمینه استفاده از بیوتکنولوژی و کاربردهای آن برای مهار عوامل موثر بر تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات مخرب آن است.

لطفی عنوان کرد: این کمیسیون در پاسخ به کمتر شدن تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان ها تشکیل شده است و یک کمیسیون بین المللی غیر دولتی است که مرکز آن در آن دانشگاه کالج لندن قرار دارد و دانشگاه هایی از سوئد و چین همراه تعداد زیادی موسسه آکادمیک در آن فعالیت دارند.

رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: هدف این کمیسیون نه تنها دیدن اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت، بلکه مستند کردن اقدامات و هدایت دولت ها برای اصلاح سیاست های آنها است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار