آینده بازار نفت در گرو نتیجه نشست اوپک

یکصد و هفتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز برگزار شد.

نشست اوپک آغاز شد/آینده بازار نفت در گرو نتیجه این نشست 171
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شانا، نشستهای اوپک امروز (چهارشنبه، ١٠ آذرماه/30 نوامبر) از دقایقی پیش با حضور وزیران نفت ١٤ کشور عضو اوپک و هیئت‎های همراه آغاز شد.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست اعضای اوپک به منظور  بررسی بازار نفت و تصمیم گیری درباره توافق الجزایر برگزار شده است؛ گفتنی است بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

براساس این گزارش فضای حاکم در وین و اظهارنظرهای وزیران نشان می دهد که آنها مصمم به اجرایی کردن تصمیم‎های الجزایر هستند، نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی و معادن الجزایر دیشب پس از خروج از محل اقامت زنگنه در هتل کمپینسکی شهر وین می گوید: «جلسه خوبی با وزیر نفت ایران داشتم، من خوشبین هستم.»

وزیر نفت ایران هم روز گذشته به محض ورود به وین در فرودگاه این کشور اظهار کرده بود: اگر روح اقتصادی بر نشست وزیران نفت و انرژی اوپک حاکم باشد ما خیلی زود به نتیجه می رسیم اما اگر سیاست بخواهد تعیین کننده شود، تصمیم گیری دشوار می شود.

طبق پیش بینی های تحلیلگران بازار اجماع بر سر توافق الجزایر قیمت را به محدوده 50 تا 55 دلار خواهد کشاند در غیر این صورت قیمت نفت حتیبه کمتر از میزان فعلی خواهد رسید.

گفتنی است صبح امروزبیژن زنگنه  پیش از رفتن به صبحانه کاری در هتل حیات درباره طرح «فریز نفتی» گفت: هیچ بحثی درباره فریز نفتی مطرح نیست.

وی  در پاسخ به پرسشی درباره این که فکر می کنید امروز به توافق خواهید رسید، اظهار کرد: من هم امیدوارم امروز به توافق برسیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، انرژی ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار