حضور ده‌ها هزار نفر در مراسم یادبود فیدل کاسترو

مراسم یادبود رهبر انقلاب کوبا با حضور ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور و سخنرانی برخی از سران کشورهای آمریکای مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "دیلی میل"، روز سه شنبه، ده‌ها هزار نفر از شهروندان کوبایی در میدان "انقلاب" پایتخت این کشور – هاوانا – برای وداع با فیدل کاسترو – رهبر انقلاب کوبا – حضور به هم رساندند و در مراسم یادبود وی شرکت کردند.

در این مراسم، بسیاری از شهروندان کوبایی بر روی صورتشان نوشته شده بود: "زنده باد فیدل." همچنین سران برخی از کشورهای آمریکای مرکزی نیز در این مراسم یادبود حضور داشتند.

رئیس جمهور ونزوئلا، بولیوی و مکزیک در جمع سوگواران حاضر شدند. رئیس جمهور زیمبابوه نیز در جمع سران کشورهای خارجی حاضر در این مراسم بود.

رئیس جمهور زیمبابوه در میان سخنرانان این مراسم بود. وی برنامه‌های آموزشی و بهداشتی فیدل کاسترو را ستایش کرد. وی همچنین گفت: "کاسترو به عنوان فردی شناخته خواهد شد که معقتد بود قشر ضعیف جامعه می‌تواند با کرامت زندگی کند. او برای این اعتقادش مبارزه کرد."

"رائول کاسترو" -- برادر جوان‌تر فیدل کاسترو – که از سال 2006 رئیس جمهور کوبا بوده است و در عادی‌سازی روابط این کشور با آمریکا نقش مهمی داشته است، نیز در این مراسم سخنانی ایراد کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این مراسم سخنرانی کرد. وی روز شنبه، و پس از انتشار خبر فوت فیدل کاسترو، در کشورش 3 روز عزای عمومی اعلام کرد. وی گفت فیدل کاسترو فردی بود که راه را برای استقلال آمریکای مرکزی هموار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار