همدان؛

وقف شکاف طبقاتی در جامعه را کاهش می دهد

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: وقف از طرفی برای ارتقاء جامعه است و از طرفی برای کمتر کردن شکاف در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به وقف و اهداف وقف و ضرورت گسترش آن در جامعه است که نسبت به اول انقلاب حرکت های بسیار زیبا و خوبی را در مجموعه وقف شاهد هستیم.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم با بیان اینکه یکی از امور جاریه به معنای خاص، توجه به وقف است افزود: خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید:«آنچه که نزد شماست از بین می رود و آنچه نزد خداوند است باقی می ماند».

وی با اشاره به اینکه وقف ارتباطی است با خدا و خداوند ماندگار است ادامه داد: وقتی مال و اموال را با خدا ارتباط دهیم ماندگار خواهد شد لذا وقف صدقه ی جاریه ای خواهد بود که هم برای واقف و هم برای جامعه تا زمانی که وجود دارد لحاظ می شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: خداوند در جایی دیگر از قرآن می فرماید:«در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیرید» پس یکی از کارهای خیر توجه به اموری است که مردم به هر شکل نیازمند آن هستند و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه وقف، نیازمندی های جامعه را به نوعی جبران می کند افزود: در امور آموزشی، فرهنگی،اقتصادی و در هر امری که جامعه نیاز دارد وقف می تواند پاسخگو باشد.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه سوال می شود که آیا در سیره ی پیامبر و اهل بیت وقف مطرح شده است گفت: گرچه آیه ای از قرآن به طور مستقیم به موضوع وقف اشاره نکرده است اما می توان به سوره ی مزمل اشاره کرد که خداوند می فرمایند:«کارهای شایسته ماندنی در نزد پروردگار بهتر و امید به آن بیشتر است».

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارها که پاداش آن ماندنیست وقف است ادامه داد:
پیامبر در روز اسلام در اطراف مسجد قبا از اموال شخصی نخلستانی را وقف فقرا کردند و همچنین در سیره ی علی ابن ابی طالب (ع) داریم که ایشان در محلی به نام «ینبع» چشمه هایی را حفر و وقف حاجیان کردند و در مجموع اگر کسی به دنبال این است که به معنای واقعی یک باقیات صالحات از خودش به جای بگذارد توجه ویژه به مساله وقف است.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان افزود:وقف از طرفی برای ارتقاء جامعه است و از طرفی برای کمتر کردن شکاف در جامعه است و فرد را به خدا وصل می کند و باید بتوانیم آثار ارزشمند آن را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه هرکسی وقفی را انجام دهد ولو اینکه اندک باشد از ثمرات وقفش بهره مند می شود ادامه داد: در بحث وقف کمیت مهم نیست و کیفیت و ذات کار مهم است و در حوزه ی وقف هرچه گسترش داشته باشیم منافع آن برای فرد و جامعه با ارزش است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: وقف ، شکاف طبقاتی ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.