رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اقدامات جدی برای اخذ سند رسمی اماکن موقوفه صورت گرفته است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا بیان این که سازمان اوقاف از سازمان‌های فعال و پویا در سطح کشور است گفت:اقدامات جدی برای اخذ سند رسمی اماکن موقوفه صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفت: ساخت‌وساز بقاع متبرکه 4 هزار نقطه در حال ساخت و عمران و آبادانی است، گفت: اقدامات جدی درگرفتن سند رسمی  اماکن موقوفه صورت گرفته و باهمت و تلاش همه دوستان سازمان اوقاف از سازمان‌های فعال و پویا در سطح کشور است.

وی بابیان اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در مسابقات قرآن کشوری حضور پیداکرده‌اند،  اظهار داشت: در حوزه قرآن بیش از 27 هزار محفل انس با قرآن و بیش از 800 جلسه تفسیر در امامزادگان و بقاع متبرکه داشته‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه در سال ۹۵ از سوی سازمان اوقاف قریب به ۱۹ هزار نفر مبلغ از حوزه‌های علمیه به نقاط مختلف کشور اعزام کرده‌ایم، گفت: ۱۳۰۰ نفر از این مبلغان در امام زادگان حضور دارند و به سؤالات و شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه بیش از یک‌میلیون  نسخه قرآن چاپ و بیش از 210 هزار نسخه به‌صورت رایگان در اختیار قاریان قرار می‌گیرد، افزود: در 5 سال اخیر یک‌میلیون و 500 هزار نفر برای حفظ قرآن کریم با اوقاف مرتبط بوده‌اند.

محمدی بابیان اینکه در طول سال 95 قریب به 19 هزار نفر مبلغ از حوزه‌های علمیه به نقاط مختلف کشور اعزام کرده‌ایم، گفت: 1300 نفر از این مبلغان در امام زادگان حضور دارند و به سؤالات و شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

وی بابیان اینکه در مساجد و امامزادگان بیش از 148 هزار مراسم مذهبی به مناسبت‌های مختلف دایر شده است، افزود: 25 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند و به مردم خدمات‌رسانی می‌شود همچنین  بیش از 6 میلیارد تومان از نیات واقفان  اضافه بر مکان‌های موقوفه‌ای به مردم کمک‌رسانی کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: به دانش آموزان و محصلان در قالب نیات واقفان به بیش از 25 هزار نفر کمک کرده‌اند همچنین برای کمک به ازدواج جوانان  به بیش از 390 خانواده کمک شده است و کسانی که در طول عمر خود موفق به زیارت امام رضا(ع) نشده‌اند بیش از 1150 نفر از نیات واقفین به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار