اهواز؛

برخورد با صیادان متخلف در گتوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند گفت: استفاده از دستگاه های الکتریکی برای صید ماهی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالحسین کریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتونداظهار کرد: استفاده از دستگاه های الکتریکی برای صید ماهی با توجه به اینکه می تواند زیان های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه تنها روش ماهیگیری استفاده از تور و قلاب است گفت:صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته یکی از روش های کشتار آبزیان است که علاوه برکشتن آبزیان، خطر برق گرفتگی شدید نیز برای صیادان در پی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند افزود: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب مرگ آبزیان های کوچک می شود و به ماهی های بزرگ شوک وارد شده و منجر به ناباروری آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 مورد ماهیگیری با دستگاه های الکتریکی دراین شهرستان مشاهده شده است، بیان داشت : 4 نفر دراین خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند با بیان اینکه دراین شهرستان 19 نفر پروانه صیادی با تور و 20نفر پروانه صید ماهی با قلاب را دارند، تصریح کرد: تنها افرادی که دارای مجوزصیادی هستند می توانند ماهی صید کنند.
کریمی یادآورشد: افرادی که پروانه صیادی با تور دارند تنها مجاز به صید70 قطعه ماهی در شبانه روز هستند.
وی اظهار کرد:زمان مجاز صید ماهی از 15اردیبهشت تا 25 اسفند است و درصورت مشاهده صیادی غیر از این زمان با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند با بیان اینکه رودخانه کارون در این شهرستان زیستگاه مهمی برای گونه های جانوری و آبزیان است، افزود: 14گونه ماهی از جمله انواع کپور ماهی، ماهی شیربت، سلیمانی ،گربه ماهی، مارماهی و ماهی گل خور در این رودخانه زندگی می کنند.

کریمی با اشاره به اینکه با راه اندازی پاسگاه حفاظت محیط زیست در سال 93 تا حدودی توانسته ایم جلوی تخلف در حوزه محیط زیست را بگیریم تصریح کرد: شهرستان گتوند نیازمند نیروی حفاظت و امکانات مناسب تری برای برخورد با متخلفان محیط زیست است.

وی با بیان اینکه همکاری مردم درحفاظت از گونه های جانوران وحشی و آبزیان اثرگذار است گفت: سامانه ارتباط مردمی 1540 آماده دریافت شکایت و گزارش های زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت وهمراه بصورت شبانه روزی و بدون نیاز حضور مردم در اداره حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.