نشریه آمریکایی هیل خبر داد؛

عزم اعضای کالج انتخاباتی کلرادو برای جلوگیری از ریاست‌جمهوری ترامپ

نشریه آمریکایی هیل در مطلبی نوشت: اعضای کالج انتخاباتی ایالت کلرادو تصمیم گرفته‌اند سایر اعضا را از رای دادن به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، منصرف کنند.

عزم اعضای کالج انتخاباتی کلرادو برای جلوگیری از ریاست‌جمهوری ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته وبسایت هیل، اعضای کالج انتخاباتی ایالت کلرادوی آمریکا برای ممانعت از رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ، اقدام به تشکیل یک گروه سیاسی ویژه کرده‌اند. به گفته آنها، هدف از تشکیل این گروه، متقاعد کردن اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا برای رای دادن به گزینه جمهوری‌خواهی غیر از ترامپ است.

بر اساس گزارش‌ها، اعضای این تشکل سیاسی جدید تاکنون توانسته‌اند چندین عضو دموکرات و یک عضو جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا را رسماً از رای دادن به ترامپ منصرف کنند. 

در 29 ایالت از 50 ایالت آمریکا، اعضای کالج انتخاباتی طبق قانون نمی‌توانند برخلاف رای اکثریت مردم آن ایالت رای دهند؛ اما در مابقی ایالت‌ها از جمله کلرادو الزامی برای رای دادن به نامزد پیروز وجود ندارد.

اعضای کالج انتخاباتی ایالت کلرادو امیدوارند با ادامه مذاکره با سایر اعضای کالج انتخاباتی آمریکا بتوانند از رئیس جمهور شدن ترامپ جلوگیری کنند. تاکنون چند عضو مستقل کالج انتخاباتی آمریکا اعلام کرده‌اند که در رای‌گیری این کالج به ترامپ رای نخواهند داد. یک عضو جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی نیز هفته گذشته برای اینکه مجبور به رای دادن به ترامپ نشود از عضویت در این هیئت انصراف داد.

با این حال، با توجه به الزامی که در 29 ایالت آمریکا در رابطه با وفادار ماندن اعضای کالج انتخاباتی به نامزد پیروز در آن ایالت‌ها وجود دارد، تغییر نتیجه نهایی انتخابات از سوی این اعضا بعید به نظر می‌رسد؛ اما در هر حال، امتناع آنها از رای دادن به نامزد پیروز در ایالت‌های خود می‌تواند در نوع خود بی‌سابقه و زمینه‌ساز اعتراضات بیشتر به نظام انتخاباتی دولایه‌ای آمریکا در سالهای آینده باشد.

هیلاری کلینتون نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها طبق آخرین آمار، 2.35 میلیون رای بیشتر از ترامپ کسب کرده؛ اما در آرای الکترال ایالت‌ها 74 رای کمتر از ترامپ به دست آورده است.

اعضای کالج انتخاباتی آمریکا در روز 19 دسامبر (29 آذر) به صورت جداگانه در هر ایالت رای خود را برای نهایی کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 به صندوق خواهند انداخت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
یکی از یکی بدتر برای ایران ن برای کشورشون
آخرین اخبار