مردم افغانستان روند صلح را در اين کشور باور ندارند

بیشتر شهروندان افغانستانی به کارآمدی روند مذاکرات صلح دولت با شبه نظامیان طالبان اعتقادی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئولان دفتر واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان میگویندمطالعات و پژوهش تازه این نهاد در پنج استان نشان می دهد که اکثریت مردم کشور به روند صلح و رسیدگی به جرایم گذشته بی اعتمادند.

احمد صبور نوروزی، یکی از پژوهشگران این مرکز، روز پنجشنبه در نشست خبری گفت مردم از ضعف حکومت و فرهنگ معافیت در روند صلح نگران هستند. نوروزی افزود که همچنین وارد نشدن طالبان به مذاکرات از یک آدرس مشخص باعث شده که مردم کشور باور خود را به روند صلح از دست بدهند.

او تاکید کرد نا امنی، فقر و بیکاری باعث شده که مردم به حکومت افغانستان نیز بی باور شوند. نوروزی با بیان اینکه مردم نمی خواهند که سایر کشورها در روند صلح مداخله کنند، افزود که براساس این گزارش بعضی مردم متعقد هستند که امریکا نفع خود را در جنگ افغانستان می بینند.

وی خاطر نشان کردمردم فکر می کنند که آمریکا نمی خواهد صلح در افغانستان حاکم باشد. بشیر فاروق نماینده شورای عالی صلحدر این نشست گفت پژوهش انجام شده یک ارزیابی جزئی است؛ در حالی که شورای عالی صلح در راستای تامین صلح سراسری فعالیت زیادی انجام داده و در این راه قربانی داده است.

فاروق افزود: شورای عالی صلح در آینده با فعالیت های جدید و طرح های به روز رسانی وارد عمل می شود، که در این طرح مذاکرات، تشکیل مجمع عمومی و تصویر واضح از جنگ گنجانده شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار