تئاتر در هفته:

از تمدید نمایش طپانچه خانم تا مهاجرت پیام دهکردی

تئاتر در هفته از رویدادهای مهم در هر هفته می گوید.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گزارشی کوتاه به بیان رویدادها و اتفاقات تئاتری کشورمان در هفته گذشته می‌پردازیم.

*معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان از تمدید برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به مدت ۵ سال دیگر در استان خبر داد.

*نمایش «دخت ایران» به طراحی و کارگردانی فرزانه کابلی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری از ۱۱ آذر ماه ویژه بانوان به صحنه خواهد رفت.

نمایش «دختِ ایران» به طراحی و کارگردانی فرزانه کابلی، شامل حرکات آیینی از مناطق مازندران، بلوچستان، ارمنستان، خراسان، کردستان، آذربایجان، بندر گناوه، کهگیلویه و بویراحمد وحرکات آیینی سنتی تلفیقی است.

*نمایش «باغبان مرگ» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی آروند دشت آرای از تولیدات پیشین کمپانی هنرهای اجرایی «ویرگول» پس از سه سال مجددا روی صحنه می رود.

این نمایش که سال ٩٢ در سالن شمس موسسه اکو اجرا شده بود از ٣٠ آذر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

*نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که اجراهای عمومی خود را اواخر مهرماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است، به دلیل استقبال مخاطبان به مدت یک هفته تمدید شد.

گفتنی است این نمایش در هفته پایانی اجراهای خود ساعت ۱۹ به صحنه می رود.

*پیام دهکردی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون که چندی است از تهران به لاهیجان هجرت کرده، می‌گوید برای زنده ماندن این تصمیم را گرفته است.

*نمایش «آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از پنجشنبه ۱۱ آذرماه سری جدید اجراهای خود را در تالار حافظ آغاز می‌کند. نمایش «آخرین انار دنیا» اقتباسی از رمان مشهوری به همین نام نوشته بختیار علی است.

در این نمایش محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، میراث پری‌دار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، الناز امینی و فاطمه احسان‌فر بازی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.