قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آخرين جلسه اين ستاد در حضور رئيس جمهور گفت: ايشان تأكيد زيادی بر توسعه سمن ها در مبارزه با اعتياد دارد.


تأكيد رئيس جمهور بر توسعه سمن ها در مبازه با اعتياد/ عزم و اراده رهبر معظم انقلاب مسئولان را در مبارزه با اعتياد حساس كردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستين همايش ملی صيانت و گفتمان‌سازی اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر، اقدام و عمل در سازمان‌های مردم نهاد صبح امروز( شنبه) با حضور نمايندگان ٢ هزار سازمان مردم نهاد مرتبط با مبارزه با اعتياد در سالن اجلاس سران برگزار شد که در ابتدای اين همايش علی مويدی قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به لزوم كاهش آسيب‌های اجتماعی با تقدير از همراهی سمن ها در مبارزه و پيشگيری از اعتياد اظهار داشت: با حضور پررنگ و موثر سمن ها حتما در آينده شاهد اقدامات جدی و اثرگذار در كاهش اعتياد خواهيم بود.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: مردمی‌كردن اين مبارزه نيازمند ايجاد زيرساخت‌های علمی و فنی است و بهره‌گيری از توانمندی‌های مردم نيازمند دانش تخصصی است.

وی ادامه داد: اين مهم بدون گفتمان‌سازی قطعا به نتيجه نخواهد رسيد و برای كاهش تقاضای موادمخدر و اجتماعی شدن اين مبارزه در سطح كلان، زيرساخت‌ها فراهم شده است.

مويدی با اشاره به سياست ابلاغی رهبری گفت: بر اساس اين سياست ما موظف به كاهش ٢٥ درصدی اعتياد تا پايان برنامه ششم هستيم كه دستيابی به اين هدف نيازمند برنامه ريزی در تمام حوزه ها از جمله كاهش تقاضا و كاهش عرضه است.

وی خاطرنشان كرد: اين مهم قطعا بدون مشاركت مردم امكان‌پذير نخواهد بود لذا تلاش خواهيم كرد با گفتمان سازی و بهره مندی از نظرات صاحب‌نظران، ضرورت های اين حوزه را تببين كنيم.

مويدی اضافه كرد: رويكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رويكردی اجتماعی است و در سال های اخير با اولويت قراردادن اين بخش تلاش شده با استفاده از قابليت های اين حوزه، گام‌های موثری برداشته شود.

وی گفت: ما با لطف خدواند می توانيم شاهد تحول و شتاب در كاهش آسيب‌های اجتماعی باشيم.

به گفته مويدی برگزاری سه جلسه مقام معظم رهبری با روسای قوا در حوزه مبارزه با آسيب‌های اجتماعی، حساسيت در اين حوزه را افزايش داده است.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: ما معتقديم برای اثربخشی در اين مبارزه، استفاده همه جانبه از توانمندی‌های ارزشمند مردم  لازم است و امروز 2 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتياد در حال فعاليت هستند و اين نشان از قابليت بالای اين بخش دارد.

قائم مقام دبيركل مبارزه با موادمخدر گفت: در آخرين جلسه ستاد با رئيس جمهور، وی نيز تأكيد ويژه‌ای بر اجتماعی‌شدن اين مبارزه داشتند و اميدواريم اين هماش ملی بتواند راهی را برای شكوفايی خلاقيت های اين سازمان های مردم نهاد باز كند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.