لرستان؛

فعالیت 7 هزار و 400 نفر در کتابخانه های عمومی کشور

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از فعالیت 7 هزار و 400 نفر در 3 هزار و 200 کتابخانه کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛روح الله هاشمی نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان  گفت: ما تلاش کرده ایم که در کتابخانه ها از قشر حرفه ای و مهارتی استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اقدام در راستای  افزایش ساعت مطالعه در کشور افزود:ضرورت تکریم اعضای کتابخانه ها و ارباب رجوع یکی از مواردی است که در مراجعه و اشتیاق مردم به سمت کتابخانه های عمومی تاثیر بسزایی دارد .
مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه اصلی نهاد کتابخانه های عمومی را توجه به بخش کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: آینده کشور از آن این نسل است و این امر ضرورت توجه به این قشر را روشن می کند.
 
هاشمی اظهار داشت: هفت هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در سه هزار و ۲۰۰ کتابخانه معمولی در کشور در حالت فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های لازم در استان ها به ویژه لرستان در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومس قرار دارد افزود: از بودجه نیم درصدی کتابخانه ها در استان لرستان امسال ۶ درصد جذب شده که این رکورد در سطح کشور بی سابقه بوده و مشابه این امر در هیچ استانی رخ نداده است.
 
مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در لرستان ۱۱۲ پرسنل در مجموع در نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت دارند گفت: تا رسیدن به ایده ال فاصله زیادی داریم و کارهای نکرده بیشتر از کارهای انجام شده بوده و باید وضعیت را به وضعیت مطالعاتی مطلوب در کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.