اصفهان؛

بیش از 4 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کاشان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: 4 هزار و 400 معلول در قالب 620 خانوار تحت پوشش بهزیستی کاشان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جهادی دیشب در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان که در آسایشگاه سالمندان و معلولان گلابچی برگزار شد، اظهار کرد: سوم دسامبر روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده تا این روز یادآور این امر باشد که همه افراد جامعه از عدالت، فرصت‌های اجتماعی برابر برخوردار هستند و تلاش کنیم همه در این راه گام برداریم.

وی با تشکر از خدمات شهرداری کاشان برای ارتقا و بهبود وضعیت معلولان افزود: امسال شهرداری کاشان با برگزاری آیین‌های مانند روز جهانی نابینایان و روز جهانی ناشنوایان توجه ویژه‌ای به معلولان داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: 4 هزار و 400 معلول در قالب 620 خانوار با محدودیت‌هایی مانند بینایی، شنوایی، حرکتی، ذهنی و اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی کاشان هستند که بسیاری از آنان توانسته‌اند نشان دهند که محدودیت نیست و بر همین اساس به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، تولیدی دست‌یافته‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 400 نفر از معلولان کاشانی موفق شدند حداقل 10 میلیون تومان وام اشتغال‌زایی دریافت کنند.

جهادی با اشاره به اینکه طرح پایلوت غربالگری ژنتیک با محوریت کاشان در حال اجراست، یادآور شد: از ابتدای سال این طرح در شهرهای اردستان، نائین، نطنز، آران و بیدگل اجرا می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده تا پایان سال باید هزار و 200 زوج قبل از ازدواج تست غربالگری ژنتیک را انجام دهند و تاکنون 600 زوج این تست را انجام داده‌اند.

در ادامه این برنامه از کتاب شعر «شوق شیرین» نوشته شیرین عرب شاهی، توان یاب کاشانی رونمایی شد، این کتاب شامل 24 غزل، هفت مثنوی، 20 قطعه و هشت دوبیتی است.

همچنین در این آیین از کارآفرینان حامی معلول نرگس رحیم زاده، بتول فتاح راوندی، امیر تابنده، علی‌اصغر معراجی پور، مصطفی مصلحی، محمدعلی فرجی تجلیل شد.

در این آیین هشت نفر از معلولان کاشانی که در زمینه‌های خیاطی، لوله و اتصالات، زعفران کاری، خدمات کامپیوتری، ورزشی و تولیدی کارآفرین برتر بودند قدردانی شد.

گفتنی است  در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان فرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، مدیران مناطق پنج‌گانه شهرداری کاشان، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، جمعی از مسؤولان شهری و خانواده‌های معلولان حضور داشتند و برنامه‌های مفرح و شادی مانند اجرای تئاتر، اجرای سرود توسط  معلولان مؤسسه حاجت برگزار شد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.