شهرکرد؛

تلاش برای ترمیم خط لوله انتقال نفت خام در اردل

فرماندار شهرستان اردل از تلاش و پیگیری برای ترمیم و رفع مشکل شکستگی خط لوله انتقال نفت خام در منطقه گندمگار خبر داد.

تلاش برای ترمیم خط لوله انتقال نفت خام در اردلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد نوذری با اشاره به ترکیدگی خط لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان به دلیل پوسیدگی و رانش زمین در منطقه گندمگار اردل گفت: به محض وقوع این اتفاق در ساعت 23 شامگاه جمعه گذشته 12 آذر، نیروهای امداد و نجات و کارشناسان خطوط نفت برای ترمیم لوله و مهار نفت در محل حاضر شدند.

وی افزود: هم اکنون ضمن خاکبرداری محل شکستگی و ایجاد مانع خاکی برای عدم نشت نفت سیاه به رودخانه سرخون و اراضی پایین دست، نفت جمع شده در محل با چند دستگاه تانکر تخلیه و به تلمبه خانه گندمکار منتقل شد و کارشناسان مشغول ترمیم خط لوله هستند.

نوذری ابراز امیدواری کرد: در اولین فرصت ممکن و ظرف چند روز آینده، عملیات ترمیم این خط لوله به پایان برسد.

وی با بیان اینکه آب رودخانه سرخون برای مصارف خانگی استفاده نمی شود، از احتمال آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست محل حادثه خبر داد.

به گفته نوذری؛ رانش زمین در منطقه گندمگار به دلیل بارندگی های چند روز گذشته رخ داد.

گفتنی است: در سال های اخیر، نشت نفت خام از خط لوله انتقال نفت خوزستان به پالایشگاه اصفهان، چندین بار سبب آلودگی آب و اراضی کشاورزی منطقه سرخون گردید.

به دنبال آلودگی شدید آب و زمین های این منطقه در آخرین حادثه شکستگی لوله نفت در سال 93، مقرر شد شرکت پخش فرآورده های نفتی، تصفیه خانه ای را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در منطقه احداث کند.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، و روستای گندمکار از توابع این بخش است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار