برداشت ذرت علوفه ای سورگوم در شهرستان خنج آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نظر كاظمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: كار برداشت ذرت سرگم علوفه ای در سطح 35 هكتار از مزارع شهرستان خنج آغاز شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود افزون بر 1 هزار و 500 تن علوفه تر از این مزارع برداشت و برای تغذیه دام های سبك و سنگین مصرف شود.
 نظر كاظمی بیان کرد: متوسط برداشت ذرت علوفه ای در سال 94 در این شهرستان از هر هكتار 45  تن بوده که پیش بینی می شود در سال 95، میانگین برداشت به بیش از 45 تن برسد.
وی تصریح کرد: افزون بر 80درصد از مزارع ذرت دانه ای و ذرت علوفه ای و دیگر محصولات زراعی شهرستان خنج با شیوه آبیاری نوین کشت شده است.
كاظمی اضافه کرد: ذرت علوفه ای سورگوم محصول كشت بهاره است که به دلیل خواص سیلویی و تغذیه ای در حالت خشك و تر اهمیت زیادی در صنعت دامداری پیدا كرده است.
معاونت تولیدات گیاهی مدیریت جهاد كشاورزی خنج با اشاره به اینکه این گیاه در مقایسه با ذرت دانه ای از رشد سریعتری برخوردار است و در مدت کوتاه ۴۰ تا ۵۰ روز محصول می دهد ادامه داد: از ذرت علوفه ای سورگوم 5 تا 6 بار در سال می توان محصول برداشت كرد در حالیکه ذرت دانه ای و علوفه ای ۷۵ تا۱۰۰ روز زمان نیاز دارد و تنها یك بار از آن می توان محصول برداشت كرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.