یاسوج؛

لزوم رعایت مسایل ایمنی در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمایشی مسائل ایمنی رعایت شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به کاهش دمای هوا در استان، به رعایت مسائل ایمنی در هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمایشی هشدار داد.

رحمان خادم با بیان اینکه تعداد زیادی از هموطنان به دلیل توجه نکردن به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می‌دهند افزود: توجه نکردن به نصب صحیح و باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک اچ شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، توجه نکردن به تهویه مناسب هوا و تأمین اکسیژن موردنیاز وسایل گازسوز با بستن منافذ در ساختمان‌های فاقد سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیرگرمایشی نظیر اجاق گاز برای ایجاد گرما و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهمترین عوامل بروز حوادث است.

وی ادامه داد:‌ در بیشتر موارد در نصب بخاری ها دقت نمی‌شود و به دلیل همین نا آگاهی حوادث جبران ناپذیری رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بستن همه منافذ خانه اشتباه است و کسانی که از بخاری گازی استفاده می‌کنند باید امکان ورود هوای تازه و اکسیژن به محیط را فراهم کنند.

رحمان خادم از مشترکان گاز طبیعی در استان خواست قبل از راه اندازی وسیله گازسوز، پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک اچ شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز کرده و محل های اتصال را برای اطمینان از عدم نشت گاز با کف صابون امتحان کنند.

وی افزود:استفاده از روشهای مختلف مدیریت سیستم انرژی از قبیل استفاده از لباس مناسب فصل و پرده های ضخیم و تنظیم دمای منزل بین18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است که می‌توان با به‌کارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز وکاهش مبلغ گازبها، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم ساخت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.