گودرزی در نطق میان دستور:

تمدید تحریم‌ها علیه ایران تضاد آشکار با روح برجام است

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مصوبه کنگره آمریکا در تمدید قانون تحریم سرمایه‌گذاری در امور نفت و گاز تضاد آشکار با روح برجام است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی در نطق میان دستور امروز مجلس (14 آذر) گفت: دو نکته را به عرض نمایندگان می‌رسانم نکته اول در باب سیاست خارجی است استحضار دارید که کنگره آمریکا قانون تحریم سرمایه‌گذاری در امور نفت و گاز ایران را تمدید نموده است و این تمدید در تضاد آشکار با روح تعهد برجام است.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با گروه پنج به علاوه یک تعهد‌نامه‌ای را منعقد کرد و چنانکه استحضار دارید برجام سندی بین‌المللی است که به پشتوانه قطع‌نامه شورای امنیت الزام آور شده است.

گودرزی با بیان اینکه این رفتار آمریکا بی اعتباری خودش را در اذهان و افکار جهانیان نشان می‌دهد، تصریح کرد: اما اینکه واکنش ما چه باشد باید همانطور در برجام اول معقولانه، منطقی و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب دستگاه سیاست خارجی زحمات فراوانی را متحمل شد و سند قابلی را به امضا رساندیم.

وی اظهار داشت: در ادامه با تعامل دستگاه‌های تقنینی، اجرایی و کلیه دستگاه‌های تصمیم‌گیر نظام، سند و رفتار معقولانه و تصمیم مدبرانه اتخاذ کنیم تا نمایش وحدت ما باشد و هم خلق برجام دومی باشد در برابر مسئولیت ناپذیری‌های کسانی که قائل به این سند بین‌المللی نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی چند نکته را در امور اقتصادی بیان کرد و گفت: در وهله اول امروز شرایط رکود شرایط نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده و در بحث اشتغال و در سیر جوانان جویای کار نمایندگان در حوزه انتخابی خود این مسئله را به وضوح می‌بینند و برای برخورد با این معضل نیازمند برنامه و استفاده از ظرفیت‌های ملی برای توسعه اقتصادی هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در کشور پروژه‌هایی تعریف شده اما نیازمند توجه جدی هستند مانند پروژه احداث سد پارسیان که برای دولت زیبنده نیست 23 سال از آغاز احداث این سد می‌گذرد اما هنوز اقدامی انجام نشده است در نامه اخیرم به رئیس جمهور این موضوع را به تفسیر اشاره کرده‌ام.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار