مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از ثبت تردد بیش از شصت ونه میلیون وسیله نقلیه در هشت ماهه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ایرج دست نشان  مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار واطلاعات دریافتی از ۵۸ دستگاه های ترددشمار برخط درمحورهای استان زنجان ، ازابتدای سال جاری تا پایان آبانماه ۹۵
میلیون تردد در محورهای استان زنجان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: طی این بازه زمانی بیش از پانزده میلیون خودرو سنگین و پنجاه و چهارمیلیون خودرو سبک در جادههای استان تردد داشتند.
دست نشان  تصریح کرد : بیشترین ترافیک در طی این مدت، در آزادراه زنجان- قزوین با 4میلیونو152 هزار وسیله نقلیه با متوسط نرخ712 تردد وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است که در ساعات اوج ترافیک به 2 هزارو742 خودرو در ساعت نیز رسیده است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اظهارکرد:  میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با 81 کیلومتر بر ساعت بوده است و از دیدگاه آماری میزان تخلفات سرعت غیر مجاز 10 درصد  و سبقت  غیر مجاز  یک درصد و فاصله غیرمجاز  یازده درصد  بوده است.
همچنین وی با اشاره به  نصب  سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور برای  جلوگیری از تخلفات رانندگانی که با سرعت غیرمجاز رانندگی می کنند، تاکید کرد: سرعت غیرمجاز عامل بسیار مهمی در شدت تصادفات هنگام بروز حوادث جاده ای به شمار می رود و آنچه کنترل سرعت غیرمجاز را پررنگ تر می کند نسبت آن با میزان کاهش تصادفات و سوانح جاده ای است.
وی اظهار کرد: مزیت این سامانه ها امکان تشخیص سرعت متوسط علاوه برسرعت لحظه ای است به طوریکه اگر راننده ای جلوی دوربین سرعتش را کم و مسیر بین دوربین ها را با سرعت غیرمجاز طی کند، این سامانه ها قادر هستند سرعت متوسط متخلف را ما بین 2 دوربین محاسبه کنند و متخلف را تشخیص دهند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: این قابلیت به صورت دستی و بدون استفاده از سیستم های حمل ونقل هوشمند امکان پذیر نیست.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.