کرمانشاه؛

بیش از 31 هزار معلول در استان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 31 هزار و 980 معلول در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نیلوفر اختیاری گفت: معلولین جسمی و حرکتی بیشترین آمار معلولین کرمانشاه را به خود اختصاص می‌دهند. از این تعداد یازده هزار و 899 نفر معلول جسمی و حرکتی هستند که بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از این افراد، معلولین ذهنی با جمعیت 8389 نفر بیشترین تعداد را دارند.
تعداد معلولان بینایی استان نیز 3807 نفر، معلولان شنوایی 5482 نفر و افراد دارای مشکلات روانی نیز 2329 نفر است.

اختیاری با اشاره به خدماتی که به افراد معلول از سوی بهزیستی ارائه می‌شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین خدمات، پرداخت مستمری ماهیانه است که 9418 نفر معلول در استان از آن بهره‌مند هستند.

وی بیمه معلولین را نیز از جمله دیگر خدمات اعلام کرد که 13 هزار و 935 نفر تحت پوشش بیمه درمانی معاونت امور توانبخشی قرار دارند.

اختیاری آمار دانشجویان معلول استان که از بهزیستی خدمات می‌گیرند نیز 1640 نفر است.

معاون امور توانبخشی با اشاره به فعالیت یازده مرکز شبانه‌روزی خدمات رسانی به معلولان در استان، بیان کرد: این مراکز به 974 نفر ارائه خدمات دارند.

به گفته این مسئول، همچنین 19 مرکز روزانه آموزشی و حرفه آموزی نیز در استان وجود دارد که تعداد افراد بهره‌مند از خدمات  آن 856 نفر است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: دو کارگاه تولیدی حمایتی معلولین ذهنی در استان با خدمات دهی به 60 نفر، هفت مرکز ویزیت در منزل با ارائه خدمات به 359 نفر، دو مرکز توانبخشی مبتنی برخانواده با ارائه خدمات  به 120 نفر و ... نیز از دیگر مراکزی در استان هستند که به معلولان ارائه خدمات دارند.

اختیاری گفت: همچنین شش کلیلنیک مددکاری نیز با معاونت توانبخشی بهزسیتی  استان همکاری دارند و به  1172 پرونده ارائه خدمت دارند و به علاوه  پنج موسسه خیریه نیز با تعداد 1185  پرونده در استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت 16 مجتمع روستایی توانبخشی در استان  نیز تاکید کرد: 3376 نفر در این مجتمع‌ها پرونده دارند.473 معلول در استان نیز حق پرستاری دریافت می‌کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه توانمندسازی معلولین را از دیگر خدمات بهزیستی برای این قشر دانست و تصریح کرد: در این بخش نیز در شش ماهه امسال، 693 نفر در بخش اشتغالزایی، مسکن، بیمه اجتماعی و ازدواج به خودکفایی رسیده‌اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.