بندرعباس؛

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس

مانور زلزله و ایمنی در مدارس هرمزگان امروز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، احمد مهرانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: امروز بیش از 300 هزار دانش آموزدختر و پسر هرمزگانی راه های مقابله با کاهش آسیب های ناشی از زلزله را در مدارس تمرین کردند.

وی افزود: در مدرسه راهنمایی امیر کبیر بندرعباس 300 دانش آموز در گروه های کمک آتش نشان – همیار جمعیت هلال احمر و انتظامات در کنار کارکنان این نهادها مانور زلزله و ایمنی مدارس را با موفقیت اجرا کردند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : در طول سال به دانش آموزان درباره پناه گیری هنگام زلزله و کمک های اولیه آموزش داده می شود.

مسئول اجرایی مانور سراسری زلزله و ایمنی استان هرمزگان گفت: فرض وقوع زلزله و تعیین نقطه امن در مدرسه راهنمایی امیر کبیر بندرعباس از مراحل مانور امروز بود.

حیدری پور افزود: در مانور امسال احتمال وقوع زلزله و نقش دانش آموزان در کمک به ساکنان محله های اطراف مدارس و یاری رسانی به مصدومان در دقایق اولیه وقوع زلزله هدف گزاری شده بود.

فرماندار شهرستان بندرعباس نیز گفت: بر اساس تحقیقات کارشناسی آموزش به دانش آموزان و خانواده های آنان باعث کاهش 20 درصدی تلفات انسانی ناشی از زلزله می شود

احمد پویافر افزود: امسال در نشست های انجمن اولیا و مربیان در مدارس شهرستان بندرعباس به خانواده ها نیز آموزش کاهش آسیب های زلزله احتمالی آموزش داده شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.