ساری،

بازشدن روزنه امید برای باغداران خسارت دیده

هیئت دولت برای جبران خسارت بارش شدید برف و سرما در مازندران تصمیم‌گیری می‌کند‌.

بازشدن روزنه امید برای باغداران خسارت دیدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان مازندران پیرامون بحران اخیر برف و سیلاب در مازندران گفت: بارش شدید برف و سرما خسارات و آسیب‌های زیادی به مردم و کشاورزان این استان وارد کرد که این موضوع را در یکی از جلسات هیئت وزیران مطرح خواهیم کرد تا تصمیمات لازم برای جبران این خسارات اتخاذ شود.

وی افزود: مشکل ناپایداری گاز در مازندران همواره جزو مسائل اصلی این استان بوده و گاز در فصل سرما با افت فشار مواجه می‌شود که تنها راه حل آن تکمیل خط لوله انتقال گاز دامغان به نکا است که دولت حتماً آن را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری مشکل برخی شهرستان‌های استان مازندران در خصوص تامین آب شرب، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل سد هراز تاکید کرد و گفت: این سد از پروژه‌های اولویت دار کشور است و وزارت نیرو نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند.

جهانگیری افزود : حضور انبوه گردشگران در استان مازندران و سایر استان‌های شمالی کشورو در ایام تعطیلات باعث ایجاد فشارها و مشکلاتی برای مردم استان می‌شود که لازم است با فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های لازم این مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های استان مازندران گفت : یکی از مهمترین محدودیت‌های استان عدم تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه راه است که تا کنون چندین بار از مسیرهای مواصلاتی مختلف به سمت شمال کشور بازدید کرده و از نزدیک روند پیشرفت این پروژه‌ها را پیگیری که امیدواریم با تامین منابع لازم و اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران، شاهد بهره برداری هرچه سریعتر و امکان استفاده مردم از این مسیرها باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه جاده فیروزکوه به سوادکوه با اعتباری نه چندان زیاد قابل تکمیل است، گفت: دولت تلاش می‌کند تا با تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه را به اتمام برساند.

جهانگیری با اشاره به مسائل و مشکلات استان مازندران که از سوی نمایندگان مردم این استان در جلسه مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست این موضوعات را به صورت جز به جز مورد بررسی قرار دهد و در جلساتی با حضور نمایندگان مردم این استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه این مشکلات را پیگیری کنند.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز در این نشست وفاق و همدلی دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی را یکی از مزیت‌های خوب این استان برشمرد و گفت: این همدلی و صمیمیت تا کنون نقش پراهمیتی در رفع مشکلات استان داشته است.

وی به ارائه گزارشی از وضعیت استان مازندران در بخش‌های مختلف پرداخت و با اشاره به سرمای اخیر و آسیب‌های ناشی از آن،‌ مهمترین و اصلی ترین دغدغه‌های استان در بخش‌های مختلف را مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار