ترامپ در حساب توییترش از چین انتقاد کرد

رئیس جمهور منتخب آمریکا در پیامی توییتری، از سیاست‌های نظامی و اقتصادی چین انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از حساب توییتر خود برای انتقاد از سیاست های نظامی و اقتصادی چین استفاده کرد. ترامپ که در طول رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود به محصولات چینی برچسب کنترل بزند، روز گذشته در حساب توییتر خود از این کشور انتقاد کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: آیا چین از ما پرسید که با کاهش ارزش پولشان-که رقابت را برای شرکت های ما دشوار کرد- موافقیم؟ آیا (درحالی که آمریکا مالیاتی از آنها نمی گیرد)، پرسید که با اعمال مالیات های سنگین روی محصولاتی که به کشورشان صادر می کنیم، موافقیم؟، آیا از ما پرسید که با تشکیل یک مجموعه نظامی گسترده وسط دریای جنوبی چین موافقیم؟ من اینطور فکر نمی کنم. 

رئیس جمهور منتخب آمریکا چند روز پیش با برقراری یک تماس تلفنی با رئیس جمهور تایوان، خشم چین را برانگیخت. مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و تسای اینگ- ون سیاست چند دهه اخیر آمریکا را نقض کرده است؛ زیرا در سال 1979 آمریکا روابط رسمی خود را با تایوان قطع کرد. تایوان از سال 1950 مستقل بوده؛ اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می داند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار