رشت؛

گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشجو

در آستانه 16 آذر روز دانشجو ، صبح امروز مراسمی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛در این مراسم دانشجویان با اجرای موسیقی، تئاتر و مسابقه های فرهنگی یاد و خاطر شهدای 16آذر و روز دانشجو را گرامی داشتند.

رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه روز دانشجو فرصتی است برای بازخوانی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان ایران اسلامی افزود: دانشجویان امروز جامعه، به عنوان آینده سازان فردای کشور باید با اولویت قرار دادن تحصیل، بیش از پیش در مسیر علم و توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.

احمد رضی با بیان اینکه در حال حاضر 17 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند افزود: این دانشگاه حدود 400 رشته- گرایش دارد که در سالهای اخیر رشته های مورد نیاز استان از جمله گردشگری نیز افزایش یافته است.

وی گفت: یکی از سیاستهای دانشگاه گیلان توسعه ارتباطات بین المللی است و در همین راستا دانشگاه گیلان سعی دارد ارتباطات خود را با دانشگاههای اروپایی بویژه آلمان و همچنین دانشگاه های حاشیه خزر گسترش دهد.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشجو محور توسعه هر جامعه است افزود: دانشجویان باید با حضور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ، تفکر علمی را بیش از پیش میان مردم گسترش دهند، زیرا رشد تفکر علمی باعث بیداری مردم می شود و این هوشیاری می تواند نقطه مقابل هجمه های دشمنان شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.