لرستان؛

برگزاری ‌مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی

مانور مقابله با زلزله و ایمنی در مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم نمادین این مانور که با حضور  مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد در دبیرستان دخترانه فرهنگیان شهر خرم آباد  برگزار شد ، گفت : هجدهمین مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات انسانی  در حوادث احتمالی برگزار می شود .

کریمی فر مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود :  باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد . 

وی در ادامه برگزاری مانور مقابله با زلزله را کسب تجربه عنوان کردو گفت :  باید به دنبال کاهش آسیب ها و تلفات احتمالی زلزله و کسب تجارب برتر باشیم .

 کریمی فر افزود :  آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.

وی ادامه داد : آموزش زلزله به منظور ایجاد تغییرات به نسبت ماندگاری در رفتار افراد صورت می گیرد تا آنها بتوانند توانایی های خودشان را برای انجام دادن کارهای مشخص، در هنگام زلزله ، قبل و بعد از آن بهبود ببخشند.

کریمی فر در ادامه به هدفمند بودن ،  مستمر و مداوم بودن آموزش ها اشاره کرد و افزود : مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی است، تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموززان  ، باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.

وی آموزش در خصوص زلزله را  یکی از روش های مداخله در مخاطرات زلزله عنوان کردو افزود : در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه باحوادث احتمالی  به کار می رود .

وی گفت : در مانور زلزله  دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امرباعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را بیاموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند و بتوانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را به راحتی باز نمایند . 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان فرهنگ سازی صحیح را یکی از الزامات در مانور زلزله برشمردو گفت:ایمن سازی مراکز و فضاهای آموزشی می تواند مهمترین عامل در کاهش خطرات زلزله باشد.

کریمی فر به ضرورت توجه به اقدام و عمل  هم اشاره کردو افزود : باید تلاش کنیم تا افکار ها را به گفتارو گفتارها را به اعمال اجرایی تبدیل کنیم .

 وی ادامه داد : امروز مانور زلزله نه تنها تهدید به شمار نمی رود ،بلکه تبدیل به فرصتی شده تا با ارتقای آگاهی همکاران و دانش آموزان فرهنگ عمومی را برای مقابله با این بلای طبیعی بالا ببریم.

کریمی فر در پایان سخنان خود مدیریت بحران را یک عامل تعیین کننده در مواجهه با خطرات برشمردو گفت : باید به دانش آموزان یاد داد که هنگام بروز خطر با خونسردی بهترین و مناسب ترین عکس العمل را برای محافظت از خود و دیگران داشته باشند .

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.