ساری،

تسهیلات 140میلیاردی برای استقلال معلولان

بهزیستی مازندران 140میلیارد ریال تسهیلات امسال به معلولان استان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری امروز به مناسب روز جهانی معلولان یکی از مقوله های توانمند سازی و ایجاد شرایط زندگی مستقل افراد معلول را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود 2هزار شغل در سال جدید برای معلولان استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 800 طرح اشتغالزا به بانک های عامل معرفی شده است افزود: صاحبان بیش از 400 طرح اشتغالزایی در زمینه کشاورزی ،خدماتی ، فعالیت هنری و صنایع دستی امسال در مازندران تسهیلات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 440 واحد مسکونی تحویل خانواده های تک معلول شدگفت: خانواده های دو معلول براساس تفاهم نامه پنج جانبه که میان سازمان بهزیستی ،بنیاد مستعضفان ،بنیاد مسکن ،سازمان مسکن و شهرسازی وخیران مسکن ساز منعقد شد صاحب خانه خواهند شد.

سعید آرام افزود: در این طرح سهم مناطق روستایی 127 واحد و مناطق شهری 135 واحد است که در مناطق روستایی 40 واحد وشهری 6 واحد تا کنون به خانواده های معلول تحویل داده شد.

وی گفت: : 87 واحد روستایی و 80 واحد شهری درماندران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: 18 هزار تماس تلفنی در ارتباط با آسیب های اجتماعی در زمینه طلاق ،کودک آزاری ، همسرآزاری و کودکان خیابانی امسال با اورژانس 123 برای دریافت خدمات گرفته شد که به 8 هزار نفر خدمات اجتماعی سیار ارائه شد .

مدیر کل بهزیستی مازندران به وجود 102مرکز شبانه روزی و تخصصی توانبخشی، آموزشی و روانشناسی در استان اشاره کرد و گفت: ماهانه 17میلیارد ریال یارانه ارائه خدمات به این مراکز از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

آرام با بیان اینکه طرح توانمندی مبتنی بر خانواده از سال گذشته در مازندران آغاز شده است، گفت: در این طرح مراقبان وارد خانواده معلولان شده تا علاوه بر دادن خدمات مورد نیاز، ارتباط بین معلول و نهاد بهزیستی قطع نشود.

وی گفت: 312معلول و سالمند تحت پوشش این طرح در 6شهرستان قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران یکی از خدمات این نهاد مردمی را پرداخت هزینه تحصیل و تجهیزات آموزشی معلولان تحت پوشش دانست و گفت: درحال حاضر 561دانشجو و 2هزار دانش آموز از یارانه بهزیستی برای تحصیل استفاده می کنند.

وی طرح های توانمند سازی معلولان ضایع نخاعی، توانمندی سالمندان و طرح گسترش مراقبان معلولان در منازل را از طرح های در دست اجرای بهزیستی عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران غربالگری کودکان اوتیسم،پیشگیری از تولد نوزاد معلول، غربالگری اختلالات شنوایی و تنبلی چشم را از دیگر طرح های مهم بهزیستی برشمرد و گفت:پارسال 35هزار نوزاد در طرح غربالگری شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند که 84نوزاد با تشخیص و درمان به موقع از خطر کم شنوایی و کر شدن نجات یافتند.

آرام افزود: 93هزار کودک سه تا 6 سال در طرح غربالگری تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند که 2هزارو 316کودک دچار کم بینایی و بیماری چشم تشخیص داده شدند که با درمان به موقع از نابینایی نجات یافتند.

همچنین در پایان این نشست کمپین نه به کودک آزاری ، احترام به کودکان آری نیز در پارک ملل ساری برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.