شیراز؛

صدور رای به نفع بیت المال در مهمترین پرونده زمین خواری فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری از صدور رای به نفع بیت المال در مهمترین پرونده زمین خواری استان پس از 5 سال رسیدگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه در راستای برخورد با زمین خواران، هفتصد هکتار از اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگشت ادامه داد: با پیگیری های حقوقی از سوی اداره کل منابع طبیعی استان فارس و شهرستان سروستان از مهمترین و حساس ترین پرونده اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین خواران، هفتصد هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگشت.
وی با اشاره به پیگیریهای انجام گرفته نسبت به بازگشت اراضی تصرف شده افزود: در سال 90 فردی با ترفند های مختلف و بدلیل اینکه اجرای مقررات ملی در پلاک قلات سروستان مربوط به سال 52 بود موفق به اخذ حکم اثبات مالکیت دو دانگ از شش دانگ این پلاک به میزان 700 هکتار شده بود که اداره منابع طبیعی شهرستان سروستان با همکاری و تعامل مرتعداران و دامداران این منطقه و با ارائه مستندات لازم مبنی بر ملی بودن این اراضی به این رای اعتراض کرد و پرونده به منظور پیگیریهای بیشتر مجددا به دستگاه قضایی ارجاع شد.
وی تصریح کرد: با تداوم بررسی و تحقیقات کارشناسی مشخص شد که رای مذکور در این دادنامه بدون اخذ استعلام از اداره منابع طبیعی صادر شده است.  
بوستانی تصریح کرد: با گذشت پنج سال از زمان ثبت پرونده در دادگاه سروستان، در مهرماه جاری رای قاطع دستگاه قضایی به نفع منابع طبیعی صادر و زمین های مذکور به بیت المال بازگشت.  
از ابتدای امسال تاکنون به جز این پرونده، 800 هکتار از اراضی ملی استان در قالب 171 فقره پرونده رفع تصرف شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار