نتایج یک پژوهش: تولد نوزاد به شیوه سزارین بر تکامل انسان تأثیرگذار است

دانشمندان اعلام کردند افزایش تولد نوزادان به شیوه سزارین بر روند تکامل انسان اثر می گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، دانشمندان اعلام کردند استفاده از روش سزارین در طول زمان بر روند تکامل انسان تأثیرگذار بوده است. نتایج یک پژوهش نشان داد باریک شدن اندازه لگن خاصره زنان باعث شده است که کودک نتواند به شیوه طبیعی متولد شود. بر اساس این پژوهش، مواردی که کودک نمی تواند به شیوه طبیعی متولد شود، از 30 مورد در هر 1000 تولد در دهه 1960 به 36 مورد در هر 1000 تولد در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

دانشمندان اتریش اعلام کردند تولد نوزادان به شیوه سزارین ممکن است همچنان افزایش یابد؛ اما نه تا حدی که تولدهای طبیعی به کلی ناکارآمد شود.

"فیلیپ میتروکر"، عضو گروه زیست شناسی نظری در دانشگاه وین اعلام کرد: همیشه در خصوص درک تکامل انسان پرسش هایی وجود داشته است. چرا میزان مشکلات هنگام تولد بخصوص در مواردی که نوزاد نمی تواند بخاطر اندازه لگن مادر به صورت طبیعی متولد شود، تا این حد بالا است؟ بدون مداخله پزشکی مدرن، اینگونه مشکلات می توانست مرگ آور باشد. زنانی که لگن خاصره باریکی داشتند، تا 100 سال پیش هنگام تولد نوزاد زنده نمی ماندند؛ اما هم اکنون این مشکل برطرف شده است.

سر یک نوزاد انسان از سایر پستانداران بزرگتر است. محققان با استفاده از اطلاعات سازمان بهداشت جهانی به نتیجه ای دست یافتند. یکی از این نتایج در خصوص نوزادان با وزن بیشتر است که درواقع سالم تر هم هستند. اما اگر این نوزادان بیش از حد رشد کنند، می توانند برای مادر و خود نوزاد مشکل ساز باشند. نتیجه دیگر در خصوص نوزادان سبک وزن است که بخاطر تولد به شیوه سزارین تعداد آنها کاهش یافته است. به گفته فیلیپ میتروکر، مداخلات پزشکی اینگونه بر تکامل انسان اثر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
روش سزارین بر تکامل انسان تاثیر گذار است . همین ؟؟؟ خوب چه تاثیری دارد ؟؟ خوب است یا بد ؟؟؟ فازتون چیه ؟؟ من که هرچی این مطلب رو خوندم نفهمیدم تاثیر خوب دارد یا بد !!!!
-
اکبر
۱۲:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
به نقل از بی بی سی!!!!!
مگه ما تکامل رو قبول داریم؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار