شهرکرد؛

شناسایی 32 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از شناسایی و ارائه خدمات به 32 هزار معلول در استان خبر داد.

شناسایی 32 هزار معلول در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد میرزایی در آیین تجلیل از معلولان موفق چهارمحال و بختیاری به مناسبت «روز جهانی معلولان» در شهرکرد گفت: در حال حاضر از 32 هزار معلول شناسایی شده در این استان، پنج هزار و 500 معلول خدمات و مستمری دائم و مابقی خدمات موردی دریافت می کنند.

وی افزود: سه هزار و 400 دانش آموز معلول و 833 دانشجوی معلول در استان هم از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، ارائه خدمات توانبخشی، اشتغال، مسکن، کمک هزینه تحصیل، کمک هزینه وسایل توانبخشی و بیمه را از مهمترین برنامه های حمایتی این نهاد برای نوانمندسازی معلولان عنوان کرد.

میرزایی با بیان اینکه نیمی از معلولیت ها جنبه وراثت دارد، افزود: اجرای طرح های غربالگری از حمله شنوایی، بینایی، اوتیسم، مشاوره پیش و پس از ازدواج، مشاوره قبل از بارداری و ارائه خدمات مشاوره ژنتیک از مهمترین برنامه های حوزه پیشگیری از معلولیت های بهزیستی است.

در این آیین، همزمان با روز جهانی معلول همایش تجلیل از معلولان برتر با معرفی 10 معلول موفق در عرصه تحصیل و اشتغال معرفی و تقدیر شدند.

در این آیین و با حضور مسئولان استانی، از 15 معلول برتر چهارمحال و بختیاری در بخش های فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

3 دسامبر برابر با 13 آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان «روز جهانی معلولان» و 13 تا 18 آذر ماه به عنوان «هفته ملی معلولان» با شعار «آینده ای که ما می خواهیم، جهانی فراگیر و برابر برای همه» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.