داور بخش بین‌الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی؛

باید فیلم های جشنواره وحدت اسلامی را مردم ببینند

داور بخش بین الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی معتقد است که شرایطی فراهم شود تا فیلم های این جشنواره را مردم ببینند زیرا فیلم های بسیار تاثیرگذاری هستند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسلاملو با اشاره به این‌که در بخش‌های پویانمایی، نماهنگ و مستند شاهد حضور آثار بسیار خوبی بوده است ، گفت: بعضی از این آثار ما را بسیار غافلگیر کرد. مخصوصا دو، سه فیلمی که از فلسطین فرستاده بودند باورم نمی‌شد که آنها بتوانند با تکنیک‌های روز دنیا فیلم بسازند.

وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم فلسطینی ها به دلیل محرومیت هایی که با آن مواجه هستند در این زمینه رشدی نداشته اند اما فیلم داستانی و مستند خوبی از این کشور در جشنواره فیلم وحدت اسلامی حضور دارد. 

وی با بیان اینکه امیدوار است جشنواره وحدت اسلامی به مطرح شدن و دیده شدن فیلم ها کمک کند تا مردم هم از این آثار بهره ببرند ، افزود:. آثار خوب دیگری هم از اروپا ، آمریکا و از کشورهایی همچون فرانسه و اسپانیا دیدم اما فکر می کنم یکی، دو فیلم که به پشت پرده داعش می پرداخت، فیلم های بهتری هستند که نمایش دادن آنها می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.
 
داور بخش بین الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی تاکید کرد: مشکل اصلی بسیاری از فیلم‌ ها نمایش آنهاست. اگر فیلم دیده نشود چطور می شود از آن تاثیر گرفت؟ 

اسلاملو با انتقاد از فیلم‌های بلند داستانی ایرانی گفت: چند سالی است که سینمای ایران تمام انرژی اش را صرف فیلم‌های سرگرم‌کننده یا به قول دیگر کمدی های بازاری می کند تا فقط و فقط مردم را سرگرم کنند. از طرف دیگر فیلم‌های اجتماعی غیر مفید و بی تاثیری هم ساخته می شوند که فقط به یک مساله خاص می پردازند. این فیلم ها هم تاکنون راه به جایی نبرده اند. 

وی ادامه داد: این دسته از فیلم ها که به معضلات اجتماعی می پردازند بسیار بدتر از آن کمدی های بازاری هستند و ضررشان بیشتر است زیرا آنها فقط به سراغ مشکلات می روند و باعث می شوند که مردم نکات مثبت را فراموش کنند. ضمن این که این فیلم ها برای حل این مشکلات هیچ راه حلی ارائه نمی کنند.

داور بخش بین الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی درباره بخش نماهنگ نیز گفت: چند خواننده پیدا شده اند که همانند سامی یوسف برای جهان اسلام می خوانند البته که بازار چنین آهنگ هایی هنوز دست سامی یوسف است زیرا او بسیار قشنگ می خواند. اما به این بخش هم آثار قابل توجهی رسیده بود. 

وی در خصوص برگزاری جشنواره فیلم وحدت اسلامی توضیح داد: همیشه فکر می کردم کنفرانس وحدت اسلامی چیزی کم دارد و رسانه می تواند به کمک این کنفرانس بیاید تا به تاثیرگزاری بیشتر آن کمک کند. شاید اگر از نخستین دوره کنفرانس وحدت اسلامی این جشنواره را برگزار می کردیم، امروز بسیار جلوتر می بودیم. در هر صورت بازهم برگزاری این جشنواره همزمان با کنفرانس موقعیت بسیار خوبی است،‌ چرا که در این زمان همه توجهات به حول محور یک موضوع وحدت آمیز یعنی ولادت پیامبر ص جلب می شود و ما می توانیم از این موضوع برای نشان دادن اسلامی واقعی بهره ببریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.