شیراز؛

ضرورت کیفیت در اجراهای تعزیه

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: مسئولان باید نگاهی متفاوت بر کیفیت اجراهای تعزیه داشته باشند .

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در چهارمین سوگواره تعزیه استانی شهرستان مهر که با اجرای هفت گروه تعزیه از شهرستان های اقلید، نورآبادممسنی، جهرم، کازرون، لامرد، جم و آباده در شهر وراوی به کار خود پایان داد، گفت: استان فارس خاستگاه تعزیه در کشور بوده و از دیرباز در ایران و فارس در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نماد نمایش در ایران بوده است.  
وی با اشاره به نظارت بر اجرای تعزیه بیان کرد: ارتقاء عناصر دیداری و شنیداری و تکنیک های بازیگری در اجرای تعزیه مربوط به سال های گذشته بوده، و تغییری نکرده است، که با توجه به محتوای همیشگی تعزیه ها باید برای بهتر اجرا شدن دست به تغییراتی در نوع اجرا زد که مسئولان برگزار کننده باید به کیفیت برگزاری نگاه موثر داشته باشند و همچنین نیاز به اجرای تعزیه های شاد چون تعزیه مختار در بین مردم دیده می شود.
گفتنی است، تعزیه مختار از تعزیه های شاد بوده،که در روز اول ماه ربیع الاول اجرا می شود و ماجرای انتقام گرفتن از لشکریان یزید است.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار