اهواز؛

مهم ترین موضوع بسته اشتغال پایدار؛ اشتغال جوانان

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اشتغال جوانان تحصیلکرده را مهم ترین موضوع در بسته توسعه اشتغال پایدار برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نیکو با بیان اینکه در بسته توسعه اشتغال پایدار از دو ظرفیت نهفته و پنهان اقتصاد ایران برای اشتغالزایی استفاده می‌شود بیان داشت: این دو ظرفیت جوانان تحصیلکرده و زنان هستند لذا بهره برداری از ظرفیت جمعیت فعال و مناطقی که قابلیت ها خوب بالقوه بسیاری دارند در این بسته در نظر گرفته شده است.

وی گام های اصلی این سند را شناسایی استعدادها و قابلیت های مناطق و برنامه ریزی و سیاست گذاری مشاغل، تعریف طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با ظرفیت های شهرستان ها و حمایت های نهادی، اعتباری، تسهیلاتی، آموزشی و اجرایی از پروژه های سرمایه گذاری دانست.

نیکو تاکید کرد: 12 برنامه ملی برای اقتصاد مقاومتی، 60 طرح و 117 پروژه ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این چارچوب پیگیری می شود.

عباس پورسلان معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه چارچوب برنامه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را تدوین شده اظهار کرد: وجود مناطق آزاد کشاورزی، مرزهای طولانی آبی و خاکی با کشور عراق، بنادر، فرودگاه ها، صنایع عظیم نفت و گاز، نورد و لوله، سهم واردات و صادارت، سدها، تردد زائران عتبات عالیات، بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس، مناطق آزاد تجاری ظرفیت های خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه خوزستان با 14هزار کیلومتر راه بدون احتساب راه های خاکی، رتبه سوم کشور، در بخش آزاد راهی رتبه هشتم و در بخش روستایی با هشت هزار و 625 کیلومتر رتبه نخست کشور را دارا است توضیح داد: یک هزار و 2 کیلومتر طول بزرگراه های خوزستان است.

پورسلان با اشاره به بخش مسکن نیز گفت: با وجود یک میلیون واحد مسکونی از 20 میلیون واحد رتبه ششم در کشور را به خود اختصاص داده ایم و در بخش بافت فرسوده در سال 93 با تشکیل اداره عمران و بهسازی و عملکرد متمرکز در مرکز استان عملکرد ما ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به تدوین پروژه هایی در بخش سند اجرایی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در بخش راه 99 کیلومتر بزرگراه به صورت هفت پروژه و برش استانی تعریف شده است.

عباس پورسلان با بیان اینکه پروژه‌های راه و شهرسازی در خوزستان با اعتبار 930 میلیارد ریال تعریف و اجرا شده‌اند اذعان داشت: احداث باند دوم هندیجان ـ دیلم (80 درصد پیشرفت)، احداث بزرگراه کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز (به بهره برداری رسیده)، بهسازی سه راهی نمره یک ـ مزار سید (100 درصد پیشرفت)، کمربندی باغملک و قلعه تل، یک باند کنارگذر رامهرمز، احداث باند دوم رامهرمز ـ بهبهان و کمربندی ماهشهر و ماهشهر ـ هندیجان از پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه راه و شهرسازی خوزستان است.

این مقام مسئول با اشاره به 97 هکتار پروژه آماده سازی مشارکتی به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی افزود: این پروژه به منظور رونق بخش مسکن، ارتقای توان تولید ملی، تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع، به حداکثر رسیدن مشارکت آحاد جامعه و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط است.

معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر طرح های بازآفرینی شهری خوزستان گفت: این طرح با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.