زاهدان؛

راه اندازی خط لوله سوخت‌رسانی به نیروگاه چابهار

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، از بهره‌برداری خط لوله ١٤ اینچ انتقال فرآورده به نیروگاه چابهار خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید شریف رازی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: پروژه ساخت ٢٠ کیلومتر خط لوله ١٤ اینچ انتقال فرآورده به نیروگاه چابهار که از سال ٩٣ آغاز شده بود، امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: نیروگاه چابهار با احداث و بهره‌برداری از این خط لوله روزانه به‎طور میانگین یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر نفت‌گاز  برای تامین سوخت دریافت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: پروژه ساخت خط لوله سوخت‌رسانی به نیروگاه چابهار با ایجاد تاسیسات جانبی یک تلمبه‌خانه واقع در محدوده شرقی انبار نفت چابهار، ترمینال واقع در محدوده شرقی مخازن نیروگاه چابهار و تمهیدات مقاوم‌سازی مسیر از سال 93 شروع و پایان آبان‌ماه به اتمام رسید.

به گفته شریف رازی، احداث و بهره‌برداری از این محور انتقال سوخت برای انتقال نفت‌گاز به نیروگاه چابهار به حذف تردد بیش از 100 کامیونت نفتکش از سطح شهر، کاهش حوادث ناشی از تصادفات درون‌‎شهری و جاده‌ای و سوخت‌رسانی ایمن به نیروگاه انجامید. 

وی اعلام کرد: تداوم در عملیات سوخت‌رسانی و در نتیجه کاهش احتمال قطعی برق در منطقه عمومی چابهار از جمله دستاوردهای ساخت این خط لوله انتقال به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، مجموع ظرفیت انتقال این خط لوله روزانه 400 مترمکعب بر ساعت اعلام کرد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.