اصفهان؛

90درصد از منابع طبیعی استان سندداراست

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از9 هزار و 500 هکتارعرصه منابع طبیعی استان حدود 90 درصد هکتار آن سند دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش سعیدی در همایش روسای ادارت منابع طبیعی استان اصفهان که در شهرضا برگزارشد ، افزود: پیش بینی می شود تاپایان امسال250هکتاردیگر ازعرصه های منابع طبیعی استان سند دار شود که 650هزارهکتاراز اسناد کل اراضی دارای سندتک برگ است .
سعیدی افزود: اولویت اداره کل منابع طبیعی استان احداث کمربندهای حفاظت از منابع طبیعی است که در این راستا مناطق بحرانی دسته بندی شده و برای اراضی که درمعرض خطر وتخریب وزمین خواری قرارداشته اند کمربند حفاظتی احداث شده است.
وی با اشاره به احداث هزار و 700 کیلومتر کمربند حفاظتی در ده سال گذشته در استان تصریح کرد :تا پایان سال150کیلومتر کمربند حفاظتی احداث می شود .
وی کمبودنیروی انسانی ونبود تناسب وسعت وگستردگی عرصه های منابع طبیعی باامکانات سخت افزارونرم افزاری را بخشی از مشکلات اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد وافزود: برهمین اساس درقالب تفاهم نامه با عشایر ومرتع داران حفاظت 500هکتار ازعرصه های منابع طبیعی به خودعشایر واگذار و پیش ببینی می شود تاپایان سال این میزان به مرز 800هزارهکتار برسد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پورحمزه
۰۹:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
سال1384برای زمین های واگذاری ماده34اعلام شد که مردم میتوانستم با قیمتی که منابع طلبد مشخص کرده از دولت خریداری و سند دریافت کنند بسیاری از مردم در آن موقع تسویه کردن ولی سند ندادن