کیفیت نماز ازدواج

هر انسانی قصد آن را دارد که که در آینده ای نزدیک ازدواج کند بهتر است این نماز را بخواند. و فرمودند كسي كه انجام دهد ان را عطا ميكند خدا هر انچه كه بخواهد.

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:ازدواج همواره در زندگی هر انسانی به عنوان یک موضوع حیاتی است.یک فرد می تواند با ازدواج درست در مسیر حقیقی زندگی قرار گیرد و یا برعکس آن با ازدواج نادرست می تواند انسان را به بیراهه بکشاند.

وی در خصوص نماز ازدواج افزود: در باب ازدواج دو نوع نماز وجود دارد يك نوع از آن در زمان اراده ازدواج  قبل از خواستگاري حتي قبل از اراده فرد خاصي  است و نوع دوم زماني است كه بعد از خواستكاري و عقد، در شب زفاف خوانده  ميشود. 

ای کارشناس مذهبی اظهار داشت:در باب نوع اول نمازهايي از حضرات اهل بيت (عليهم صلوات الله) وارد شده است كه امروز به يك مورد آن را بيان مي كنيم.

 حضرت علي عليه السلام مي فرمايد : هر كس از شما اراده ازدواج كرد،دو ركعت نماز بخواند و در هر دو ركعت سوره حمد و ياسين را خوانده بعد از اتمام نماز حمد و و ثناي الهي را بجا اورد و بگويد: 

اللهم ارزقني زوجة ودودا ولودا شكورا غيورا ، إن أحسنت شكرت ، وإن أسأت
غفرت ، وإن ذكرت الله تعالى [ أعانت ] وإن نسيت ذكرت ، وإن
خرجت من عندها حفظت ، وإن دخلت عليها سرتني ، وإن أمرتها
أطاعتني ، وإن أقسمت عليها أبرت قسمي ، وإن غضبت عليها
أرضتني ، يا ذا الجلال والاكرام ، هب لي ذلك ، فإنما أسألك ولا
أجد  إلا ما مننت وأعطيت . 

حجت الاسلام شهرباف در پایان افزود:در روایت از امام علی(ع)آمده است هرکس به جا آورد این نماز را خداوند هرآنجه را  که بخواهد به او عطا میکند.

  منبع:مستدرك الوسايل مرحوم محدث نوري ره جلد 6 صفحه 325 و نيز جامع احاديث شيعه مرحوم ايت الله برو جردي ره جلد 20 صفحه 30

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار