کرمانشاه؛

تلاش در زمینه درآمدزا کردن هرچه بیشتر موقوفات

مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: باید تلاش در زمینه درآمدزا کردن هرچه بیشتر موقوفات در برنامه‌های مسئولین اوقاف قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  جعفر همتی در همایش یاوران وقف در استان کرمانشاه که با حضور حسین نوش‌آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد،  با اشاره به آمار بیش از 1700 موردی موقوفه‌های استان کرمانشاه، گفت: موقوفات یادگاری واقفان استان هستند که باید حفظ شوند.

همتی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در راستای حفاظت و حراست از موقوفات گذشتگان، اظهار کرد: باید هم سطح موقوفات را بالا برده و هم در راستای بالا بردن کارکردهای این موقوفات برنامه‌ریزی شود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه  در ادامه  بر تلاش در راستای سمت و سو دادن جامعه به سوی فرهنگ وقف تاکید کرد و ادامه داد: باید برای احیای فرهنگ وقف در بین خیرین برنامه‌ریزی شود که این کار تا حد زیادی با اجرای امینانه نیات واقفین گذشته شدنی است.

همتی سپس با بیان اینکه وقف فقط خاص ایرانیان و حتی مسلمانان نیست، اظهار کرد: وقف در فرهنگ بسیاری از مردم کشورهای دنیا وجود دارد .

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در ادامه کشورهای اروپایی را جزو کشورهای پیشتاز در حوزه وقف برشمرد و افزود: در خیلی از کشورهای دنیا خیرین انجام برخی از امور را بر عهده گرفته‌اند.
 
وی در ادامه از واقفان به عنوان انسان‌های بزرگی یاد کرد که با وقف مال خود در راستای خدمت رسانی به دیگر اقشار جامعه گام برداشته‌اند.

 همتی ادامه داد: وقف کردن کار آسانی نیست و  تنها از عهده انسان‌های بزرگ برمی‌آید.
وی با با تاکید بر اینکه منظور از وقف فقط وقف ملک و مسجد و بیمارستان و باغ نیست، از شهدا به عنوان واقفان اصلی یاد کرد و افزود: شهدا کسانی هستند که برای امنیت و آسایش کنونی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و وقف کرده‌اند.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، تلاش ، زمینه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.