شیراز؛

تجلیل از 40 پژوهشگر برتر فارس

در مراسمی از 40 تن از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و مراکز علمی استان تجلیل شد.

تجلیل از 40 پژوهشگر برتر فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمد علی افشانی استاندار فارس گفت: امروز توسعه و پیشرفت در هر بخشی از جامعه در گرو تحقیق و پژوهش است.
افشانی رمز موفقیت هر محقق و پژوهشگر را در ارائه راه حل رفع مشکلات در خلال فعالیت پژوهشی خواند و افزود: پژوهش موفق پژوهشی است که از دل آزمایشگاه بیرون بیاید و به تولید کالا یا رفع مشکلی از مشکلات جامعه بینجامد.
وی ادامه داد: دستگاه ها و سازمان ها باید پروژه های تحقیقاتی خود را به محققان و دانشگاه های داخل استان بسپارند.
ارشاد رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: اقتدارو اهمیت هرکشور در گرو توسعه علمی است، لذا باید فرصت خلاقیت، تفکر و نواندیشی در دانشجویان ایجاد و تقویت شود و استادان باید نسبت به این مهم متعهد شوند.
دبیر جشنواره استانی پژوهش هم در این مراسم کمبود اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه پژوهش را فقط  چهار دهم درصد ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون با هشت برابر میزان فعلی یعنی چهار درصد سهم درآمدهای ناخالص ملی به این حوزه تخصیص یابد.
وی سهم 40 درصدی بیمه ومالیات به طرح های پژوهشی را هم از دیگر مشکلات حوزه پژوهش خواند و گفت: این در حالیست که قبلا مالیات طرح های پژوهشی صفر بود.
دکتر عریان برون سپاری طرح های پژوهشی برخی دستگاه ها و سازمان های استان به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از استان را از موانع دیگر حوزه پژوهشی  استان فارس خواند که سبب خروج اعتبارات از استان و بی انگیزه شدن محققان در پژوهش و یا خروج آن ها از استان می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.