قزوین؛

تحقق اشتغال پایدار با حمایت از بانوان توانمند استان

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده بر حمایت از بانوان توانمند استان برای تحقق اشتغال پایدار تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مریم بیدخام در بازدید از شرکت تعاونی و صنایع دستی ظریف پرشین لیا گفت : با حمایت از بانوان توانمند استان درتشکیل و توسعه شرکت تعاونی صنایع دستی استان می توان به سطح اشتغال پایدار دست یافت.

وی افزود :صنایع دستی علاوه بر کارکرد فرهنگی و  معرفی استان در حوزه گردشگری باعث اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش آسیبهای اجتماعی می شود .

مشاور استاندار ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی بیانگر مفاهیم ارزشمند فرهنگی و بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی- ایرانی ما به جهان است.

 مدیر عامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا هم گفت : این شرکت در سال 1389 با مجوز سازمان صنایع دستی در زمینه تولید افزایش و نقاشی ظروف کریستال به روش صنایع دستی و با همکاری چند نفر از هنرمندان این صنعت فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد.

منفرد ادامه داد: در حال حاضر 48 نفر به صورت سنتی در این شرکت در امر تولید، تراش و نقاشی ظروف کریستال فعالیت دارند .

وی هدف از تأسیس این شرکت را قطع وابستگی به محصولات مشابه خارجی و ایجاد اشتغال برای جوانان و هنرمندان رشته صنایع دستی بیان کرد .

منفرد افزود:  فرآیند تولید این محصول به صورت دستی است  و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پشتوانه هنر ایرانی محصولاتی تولید و عرضه می شود که از کیفیت , درخشندگی و زیبایی بالایی برخوردار است.

این شرکت تولید کننده انواع ظروف سنتی با توان اشتغالزایی 200 نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.